رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم از برگزاری تور‌های رایگان قم‌گردی ویژه سالمندان، معلولان و افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی در ایام نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

حمید نادری با اشاره به برپایی تور‌های قم گردی با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهر قم،گفت: این تور‌ها طی ۱۰ سال گذشته به‌صورت رایگان برای شهروندان و زائران برگزار شده تا بتواند در معرفی بخشی از جاذبه‌های گردشگری قم نقش موثری ایفا کند.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با اشاره به برنامه شهرداری در اجرای تور‌های رایگان قم گردی ویژه سالمندان، معلولان و افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی در نوروز امسال گفت: مجموعه فرهنگی تاریخی ملاصدرا در شهر کهک و بقعه متبرکه امام موسی مبرقع (ع) و حضور در باغ پرندگان از مراکز مهمی هستند که طی این تور‌ها مورد بازدید قرار می‌گیرند.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم همچنین از برگزاری برنامه گردشگری مذهبی طی ماه رمضان با هدف معرفی بقاع متبرکه شهر قم به جامعه هدف اقشار کم برخودار و محله‌های حاشیه‌ای شهر خبر داد.

نادری تقویت هویت شهری را از اهداف برگزاری تور‌های قم گردی دانست و بر تعریف ۱۵ جاذبه سفر تاکید کرد و گفت: سال گذشته ۱۵ عنوان تور مختلف برگزار شد و تلاش می‌شود امسال نیز تور‌های تخصصی و تفریحی بیشتری برای شهروندان برگزار شود.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه به زودی تابلو‌های هدایت مسیر ۱۰ جاذبه تاریخی و گردشگری چند زبانه قم در سطح شهر نصب خواهد شد گفت: به هر میزان که جاذبه‌های گردشگری بهتر معرفی شود، به مدت زمان ماندگاری مسافران بیشتر و درآمد و اشتغال‌زایی استان افزوده می‌شود.

نادری با بیان اینکه گردشگری یک صنعت پردرآمد و اشتغال‌زا در دنیای معاصر است، گفت: به رغم ظرفیت بالای این شهر در گردشگری و زیارت، اما هنوز اقدام‌های قابل توجهی در قم برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و افزایش ماندگاری زائران و مسافران صورت نگرفته است.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با اشاره به شکل نگرفتن همکاری لازم جهت اتصال بین مسافران اسکان یافته در مراکز اقامتی و با مراکز و نهاد‌های فعال در حوزه گردشگری،گفت: شهر‌های شاخص زیارتی و گردشگری با اتصال این دو بخش به یک دیگر روزانه ده‌ها تور و بازدید از ظرفیت‌های گردشگری خود برگزار کرده و از منافع گردشگری به نحو شایسته‌ای بهره می‌برند.

نادری با اشاره به آماده‌سازی بستر معرفی ۱۰۰ نقطه تاریخی قم از طریق کد کیو. آر گفت: همچنین معرفی جاذبه‌های محلات شهری نیز طی سال‌های گذشته آغاز شده و تولید‌های رسانه‌ای خوبی برای آن تهیه شده است.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم از آغاز به‌کار فرهنگسرای تخصصی گردشگری قم و ورود جدی‌تر به عرصه سفال‌گری، نجوم و ... خبر داد و گفت: روز قم که مصادف با بیست‌وسوم ربیع‌الاول و سالروز ورود پر خیر و برکت حضرت معصومه (س) به این استان است، امسال چهارمین سال فعالیت خود را تجربه خواهد کرد و باید طی این روز اتفاق‌های کلانی برای معرفی ظرفیت‌های شهر مقدس قم در ابعاد ملی و بین‌المللی رقم بخورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار