مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام:

۱۰۰ کیلومتر بزرگراه ایلام - مهران زیر بار ترافیک رفته است

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با تاکید بر اینکه تمام تلاش‌ها برای تکمیل بزرگراه ایلام به مهران معطوف شده است، گفت: این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال اجرا است و تاکنون ۱۰۰ کیلومتر از این مسیر زیر بار ترافیک رفته است.

 آقای عبدالله بهادری با اشاره به عملیات پایانی چهارخطه کردن محور ایلام - مهران ، گفت: از مجموع ۱۲۰ کیلومتر مسیر جاده ایلام - مهران (از میدان ارغوان تا پایانه مرزی) تاکنون نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر از این محور تکمیل و زیر بار ترافیک رفته است.

او گفت: قطعه اول بزرگراه ایلام - مهران به لحاظ شرایط توپوگرافی منطقه، بیشترین حجم عملیات راهسازی این محور جهت ارتقاء به بزرگراه را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به وضعیت پیشرفت قطعه اول بزرگراه ایلام - مهران گفت: از ۱۱ کیلومتر طول این مسیر تاکنون پنج کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و ۶ کیلومتر در دست اقدام است و ۲ قطعه رانشی سنگین در این مسیر به مناقصه رفته است.

بهادری با بیان اینکه با احداث ۲ تونل در محدوده تونل کربلا، گره‌های ترافیکی این نقطه برطرف شده است، بیان کرد: ۲ رشته تونل در این ۶ کیلومتر در دست احداث است، یکی تونل موازی تونل قبلی راه کربلا به طول ۷۴۰ متر که حفاری و کف برداری شده و پیمانکار در حال نصب قالب لاینینگ جهت اجرای عملیات لاینینگ (پوشش بتنی سقف و دیوارها) این تونل است که تاکنون ۱۲۰ متر از آن تکمیل شده و با نصب این قالب عملیات لاینینگ بدون وقفه ادامه دارد.

او گفت: غیر از احداث این تونل‌ها در قطعه اول بزرگراه ایلام- مهران عملیات تکمیلی پل‌های بزرگ و حجم عظیم ترانشه برداری و خاک ریزی در مراحل پایانی است که با انجام این مرحله چند نقطه پرحادثه محور مذکور حذف خواهد شد.

عملیات لاینینگ و ترانشه برداری تونل اول راه کربلا در محور ایلام - مهران در حال انجام است

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: حفاری و کف برداری تونل اول راه کربلا نیز به طول ۸۵۰ متر به پایان رسیده و هم اکنون عملیات لاینیگ و ترانشه برداری تونل توسط پیمانکار مربوطه در حال انجام است.

او با اشاره به اهمیت تسریع در احداث بزرگراه ایلام- مهران به جهت تردد زائرین عتبات عالیات مخصوصاً در ایام اربعین وهمچنین ترانزیت کالا ازمرز بین المللی مهران گفت: تلاش خواهد شد مراحل تکمیل بزرگراه مذکور طبق برنامه زمانبندی و کیفیت فنی به انجام برسد.

او گفت: چهار کیلومتر از مسیر ارتباطی جاده ایلام - مهران در محدوده بانروشان تا سه راهی جندالله در مرحله روسازی قرار دارد و نیز ظرف مدت سه ماه آینده تکمیل و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

به گفته بهادری، عملیات اجرایی پل کنجانچم به طول هفت کیلومتر نیز در لاین برگشت در مسیر مهران - ایلام در مراحل پایانی قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.