اراضی دولتی به ارزش ۷۲۰ میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان رفع تصرف شد

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از رفع تصرف حدود ۷۹ هکتار از اراضی دولتی به ارزش بیش‌از ۷۲۰ میلیارد تومان در استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

مرتضی مقدسی گفت: ۷۸۷ هزار و ۵۹۱متر مربع (حدود ۷۹ هکتار) از اراضی دولتی سیستان و بلوچستان در قالب ۳۷ پرونده توسط یگان حفاظت  اداره‌کل رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد.

او گفت: رفع تصرفات اراضی این مدت در مقایسه با سال ۹۹ با ۱۰۸ هزار و ۴۱۹ متر مربع (حدود ۱۱ هکتار) به ارزش بیش از ۹۶ میلیارد تومان رشد قابل توجهی داشته است.

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان همچنین به نقش مهم گزارش‌های مردمی در جلوگیری از تصرفات اراضی دولتی اشاره کرد و گفت: گشت حفاظت اراضی این اداره‌کل به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه استحفاظی بوده و با هرگونه دخل و تصرف اراضی دولتی به شدت برخورد می‌کند.

او از اجرای طرح نوروزی تشدید حفاظت از اراضی دولتی در سیستان و بلوچستان تا ۲۰ فروردین ماه امسال  خبر داد .

او گفت: در ایام تعطیلات نوروز زمینه برای بروز زمین‌خواری و تصرف غیرمجاز در اراضی دولتی وجود دارد و بسیاری از افراد در این روز‌ها اقدام به دیوار کشی اراضی می‌کنند.

مقدسی گفت: مجموعه نیرو‌های یگان حفاظت از اراضی دولتی سیستان و بلوچستان آموزش‌های لازم را در این زمینه دیده‌اند.

او گفت شهروندان می‌توانند با سامانه تلفن گویای ۱۶۵۶ تماس گرفته و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام کنند تا در کمترین زمان با متخلفان برخورد شود.

برچسب ها: اراضی ملی ، رفع تصرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار