عباس موحدی گفت: سیب باقیمت ۱۱ هزار تومان و پرتقال با قیمت ۱۰ هزار تومان در چادرهای تنظیم بازار میوه نوروز عرضه میشود.
رئیس اتحادیه میوه و ترهبار استان قم گفت: دو ماه قبل جلسهای برگزار شد و پیشنهاد کردیم که پرتقال با قیمت ۸ هزار تومان سیب با قیمت ۹ هزار تومان در این چادرها عرضه شود، اما قبول نکردند و اواخر بهمن مجدد جلسهای برگزار شد و قرار شد سیب با قیمت ۹ هزار و ۵۰۰ و پرتقال ۸ هزار تومان به فروش برسد؛ اما باز قبول نکردند و سیب را با قیمت ۱۱ هزار تومان و پرتقال را با قیمت ۱۰ هزار تومان عرضه کردند.
او گفت: این در حالی است که این میوهها با این کیفیت در میدان میوه و تره با پرتقال با قیمت ۷ هزار تومان الی ۸ هزار تومان و سیب با قیمت ۹ الی ۱۰ هزار تومان عرضه میشود.
رئیس اتحادیه میوه و ترهبار استان قم با اشاره به اینکه در این چادرها همه اجناس دو هزار تومان بالاتر عرضه میکنند، گفت: امسال از این چادرها استقبال نشده است و معلوم هم نیست در آخر چقدر میوه بماند و خراب شود.
موحدی در رابطه با چرایی پایین بودن کیفیت محصولات عرضه شده در این چادرها، گفت: کیفیت محصولات امسال بالا است، اما محصولات عرضه شده در این چادرها کیفیت مطلوبی ندارد.
رئیس اتحادیه میوه و ترهبار استان قم گفت: در مهر و آبان پرتقال در مازندران کیلویی ۷ الی ۸ هزار تومان بود؛ اما وقتی آقایان پا به مازندران گذاشتند در سه الی چهار ماه پرتقال کیلویی ۱۵۰۰ تا دو هزار تومان افزایش یافت که دود این امر به چشم کل ملت ایران رفت.
موحدی با تأکید بر اینکه این کار کارشناسی نشده بود و افراد غیر کارشناس نباید به این عرصه ورود میکردند،گفت: این کار به جز ضرر بهرهای دیگر نداشته است؛ زیرا اینها کاسب نیستند و کارشان این نیست؛ باید مسئولیت این امر را به رئیس اتحادیه تهران واگذار کنند که هم بخرد و هم با قیمت ارزان به دست مردم برسد.
رئیس اتحادیه میوه و ترهبار استان قم با بیان اینکه در شمال محصول با کیفیت به آنها ندادند و هر کارتونی که هفت کیلو است دو کیلو آن لکه کرده است،گفت: با این کار غیر کارشناسی فقط مشکل و ضرری برای دولت درست کردند.
موحدی گفت: دو سال قبل مسئولیت این امر را سازمان صنعت، معدن و تجارت به عهده داشت و امسال جهاد کشاورزی عهدهدار مسئولیت شده بود.
به هر حال اگر قرار است مشکلی از مردم حل شود باید با طرحهای خدمت رسانی حل شود و اگر قرار است که طرحهایی که سالها پیش ثمرده بوده است به این شکل و با بی ثمری تمام ادامه یابد، بهتر است در کلیت ماجرا تجدید نظر صورت گیرد.
تنظیم بازار شب عید و تنظیم قیمت تمام شده و عرضه به مردم باید به گونهای باشد که مشکلی از مشکلات مردم حل کند نه اینکه نسبت عرضه و تقاضا وخواست مردم را بهم بزند. تقریبا در سالهای اخیر این ایستگاهها به محلی برای حضور وقیمت کردن و وقت گرفتن از مردم مبدل شده است. در حقیقت میتوان گفت که این ایستگاهها بیشتر به یک شوخی برای مردم در روزهای اول عید مبدل شده است و دیگر کسی اهمیتی به این ایستگاهها نمیدهد.