امداد رسانی به ۲۱۰ نفر از هموطنان حادثه دیده در جاده های استان زنجان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هلال احمر استان از ۲۶ اسفند پارسال تا ششم فروردین امسال به ۲۱۰ نفر از هموطنان امدادرسانی کرده است.

موسوی با اشاره به عملیات‌های امدادی هلال احمر در طرح نوروزی، گفت: در این مدت ۷۲ تیم عملیاتی با ۱۸۹ نجاتگر برای  ۲۱۰ نفر در سوانح جاده‌ای و رانندگان و مسافران گرفتار در برف و کولاک مسیر‌های ارتباطی استان امدادرسانی کرده اند.

او با اشاره به اینکه از ۲۶ اسفند سال گذشته تا ششم فروردین امسال  ۴۱ حادثه در جاده‌های زنجان، خدابنده، ابهر، خرم دره و طارم اتفاق افتاده است، گفت: در این حوادث ۳۸۸ نفر متاثر از حادثه و ۳۸۷ نفر نیز آسیب دیده بودند که یک نفر در صحنه حادثه جان خود را از دست داد.

او می‌گوید: این حوادث ۸۸ مصدوم  برجا گذاشت که نیرو‌های عملیاتی هلال احمر استان زنجان ۶ نفر از مصدومان را جهت مداوا به مراکز درمانی انتقال دادند.

موسوی گفت: در این مدت ۵۷ مسافر در راه مانده را در مسجد و پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر استان زنجان اسکان اضطراری دادیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در این تعداد عملیات‌های امداد و نجات ۴۱ دستگاه آمبولانس، بیش از ۳۰ دستگاه خودروی نجات، کمک دار سبک و ست هیدرولیک نجات بکارگیری شده است.

او گفت: در جاده‌های پرتردد و پر خطر استان زنجان اقدام به استقرار چهار پایگاه موقت امداد و نجات در قالب طرح ملی امداد و نجات نوروزی کرده ایم.

به گفته موسوی برای ارائه خدمات مطلوب علاوه بر ۱۵ پایگاه فعال در جاده‌های استان هشت پایگاه پشتیبان نیز در شهرستان فعال است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.