دبیرکل حزب‌الله لبنان در دیدار با مسئولان انتخاباتی این کشور گفت انتخابات مجلس مهم‌ترین رقابت سیاسی در لبنان است و ما باید با جدیت در آن شرکت کنیم.

سید حسن نصرالله در دیدار با شماری از مسئولان انتخابات در این حزب به بررسی موضوع انتخابات و اهمیت حضور حزب‌الله در فعالیت‌های سیاسی و به دست آوردن اکثریت در پارلمان پرداخت و تاریخچه کوتاهی از ورود حزب به فعالیت‌های سیاسی در این کشور ارائه کرد.

به گزارش  پایگاه اینترنتی روزنامه الاخبار لبنان،  دبیرکل حزب الله لبنان در این دیدار بر ضرورت تلاش برای ورود همه نامزد‌های حزب الله به پارلمان و دستیابی به اکثریت تاکید کرد و انتخابات پارلمانی را مهمترین رقابت سیاسی در لبنان دانست.

او به عواملی که باعث ورود حزب الله به فعالیت‌های سیاسی شد اشاره کرد و گفت: «سال ۱۹۹۲ وارد بحث‌هایی درباره دولت لبنان شدیم. در انتخابات شرکت کردیم. فراکسیون وفاداری به مقاومت از همان روزی که تاسیس شد با همه مسائل با جدیت برخورد می‌کند. در سال ۲۰۰۵، پس از خروج سوریه از لبنان، وارد مباحثاتی درباره مشارکت در دولت شدیم و تصمیم به مشارکت گرفتیم. مبنای مشارکت در دولت و نهاد‌های آن نیز این بود که دولت باید زندگی و امنیت را تامین و از همه لبنانی‌ها حمایت و به همه آن‌ها خدمات رسانی کند. ایجاد حکومت اسلامی امکان پذیر نیست، زیرا ترکیب کشور متنوع است و تنوع نیز شراکت را ایجاب می‌کند.»

سید حسن نصرالله ادامه داد: «کار اصلی نماینده، قانون گذاری است.  پارلمان مثل یک خندق و سنگر است و وظیفه نماینده نیز مبارزه کردن در این خندق و سنگر است. فراکسیون حزب الله جدی است و نشست‌های هفتگی و جلسات ویژه دارد و همه امور مربوط به قانونگذاری را قبل از طرح در جلسات و کمیسیون‌های پارلمان، بررسی می‌کند، اما شهروندان این تلاش‌ها را نمی‌بینند، زیرا روند قانون‌گذاری بسیار طولانی است. فراکسیون وفاداری به مقاومت دستاورد‌های مهمی در خصوص پیش نویس قانون بودجه و مالیات‌ها داشته است.»

او فاش کرد: «فرانسه قبل از سال ۲۰۰۵ و پس از آن سال، مسئله مشارکت حزب الله در حکومت را مطرح کرد و گفت اجازه بدهید حزب الله در حکومت مشارکت داشته باشد و زمانی که شیرینی آن را بچشد، تسلیحات به باری بر دوش آن تبدیل می‌شود. ژاک شیراک رئیس جمهور وقت فرانسه این مسئله را مطرح کرد و صراحتا ریاست پارلمان، سهم شیعیان از وزرای کابینه، سهم شیعیان از نمایندگان پارلمان و همچنین همه سهم شیعیان از مدیریت‌ها را به ما پیشنهاد کردند، ولی ما رد کردیم و گفتیم جنبش أمل نیز به عنوان یکی دیگر از گروه‌هایی که نماینده شیعیان است در لبنان وجود دارد.اهداف شومی پشت این پیشنهاد خوابیده بود. هدف کشاندن (حزب الله) به داخل حکومت و کنار گذاشتن مقاومت و ضربه زدن به وحدت و ایجاد اختلاف داخلی بین شیعیان بود.»

دبیرکل حزب الله لبنان در پایان تاکید کرد که در سند سیاسی سال ۲۰۰۹، تاکید کردیم دولتی عادل و توانا می‌خواهیم، بنابراین مبنای مشارکت ما در فعالیت‌های سیاسی لبنان تلاش برای تشکیل دولتی عادل و تواناست و آنچه بر آن تاکید می‌کنیم افزایش عدالت در لبنان و کاستن از ظلم علیه همه لبنانی هاست.

به دستور رئیس جمهور لبنان انتخابات مجلس نمایندگان لبنان برای افراد مقیم در ۱۵ مه (۲۵ اردبیهشت) و برای کارمندان شرکت کننده در روند برگزاری انتخابات در ۱۲ مه (۲۲ اردبیهشت) و در ۶ و ۸ ماه مه (۱۶ و ۱۸ اردیبهشت) برای افراد غیر مقیم در خاک لبنان برگزار کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار