در نیمه تعطیلات نوروزی

رکورد ۳۰ هزار گردشگری برای غار علیصدر

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: تا دیشب ۳۰ هزار گردشگر در تعطیلات نوروز امسال از غار علیصدر بازدید کرده اند.

علی محمد عنایتی اکمل گفت: با وجود اینکه فرصت کافی برای تبلیغات و جذب گردشگر نداشتیم، اما استقبال هموطنان از غارعلیصدر بعد از تعطیلی طولانی مدت به دلیل محدودیت‌های کرونایی خوب بود و ما برنامه جدی  برای جذب توریست خارجی پس از تعطیلات نوروزی داریم.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: در حال حاضر بیشترین بازدیدکنندگان غار علیصدر از استان تهران هستند و پس از آن پذیرای هموطنانمان ازاستان‌های ارومیه، اصفهان، شیراز و کاشان هستیم.

 علیصدر یکی از غار‌های تالابی ایران و از معدود غار‌های آبی جهان است که دارای طولانی‌ترین مسیر قایقرانی درون غار در جهان محسوب می‌شود و زمین شناسان قدمت سنگ‌های این غار را به دوره ژوراسیک از دوران دوم زمین‌شناسی (۱۹۰–۱۳۶ میلیون سال قبل) نسبت می‌دهند.

این جاذبه گردشگری بیست و سومین اثر طبیعی ملی است که توسط سازمان میراث فرهنگی در ۱۵ دی ۱۳۸۷ در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت و در اولویت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برای ثبت جهانی شدن است.

هم اکنون بازدیدکنندگان غار علیصدر با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی پذیرش می‌شوند و تزریق واکسن، تب سنجی و استفاده از ماسک به دقت کنترل و نظارت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
با این همه درآمد نه تنها جاده استاندارد ندارد بلکه جاده خطرناک یا جاده مرگ دارد، جای تاسف است