مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت: خیر بوکانی یک دستگاه «لاپاراسکوپی» به بیمارستان شهید قلی‌پور این شهرستان اهدا کرد.

محمد عباسی گفت: یکی از خانواده‌های خیر و نیک اندیش اهل این شهرستان، یک دستگاه «لاپاراسکوپی» به ارزش ۲۰ میلیارد ریال خریداری و آن را به بیمارستان شهید قلی‌پور این شهر اهدا کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان می گوید: این نخستین دستگاه «لاپارسکوپی» بیمارستان این شهرستان و دومین دستگاه از این نوع در استان آذربایجان غربی است که توسط خانواده نیک‌اندیش مرحوم «گلاویژ ایلخانی زاده»» خریداری و اهدا شده است.

وی از اقدام شایسته خانواده خیر بوکانی قدردانی کرد و گفت: خیران بازوان پر توان عرصه سلامت به شمار می‌روند که تاکنون خدمات بسیار خوب و فراوانی به بیمارستان بوکان ارایه و تجهیزات زیادی اهدا کرده‌اند.

لاپاراسکوپی شیوه مدرنی از جراحی است که برای انجام عمل‌های جراحی در ناحیه شکم و لگن انجام می‌شود. در طی این عمل، جراح ابزار‌های باریک و ظریفی را از طریق برش‌های بسیار کوچکی وارد شکم و بخش‌هایی از لگن می‌کند. یکی از ابزار‌های وارد شده به شکم، لاپاراسکوپ یا دوربین لاپاراسکوپی است که تصویر را زنده از شکم و لگن به مانیتور ارسال می‌کند و تیم جراحی از طریق این نمایشگر کلیه اقدامات و روند جراحی را کنترل می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.