مدیر پایانه مرزی بازرگان گفت: سال گذشته پس از رفع محدودیت‌های کرونایی، تردد مسافر از طریق این مرز نسبت به مدت مشابه سال ما قبل، بیش از سه برابر شده است.

مدیر پایانه مرزی بازرگان:
تردد مسافر از مرز بازرگان ۲۲۶ درصد رشد داشت
جابر اکبرپور گفت: سال گذشته، ۴۴۷ هزار و ۱۸۹ نفر مسافر از طریق این مرز تردد کردند در حالیکه سال ما قبل آن این تعداد ۱۳۶ هزار و ۷۹۶ نفر بود.

وی تعداد مسافران ورودی ایرانی را ۱۳۴ هزار و ۶۱۷ نفر و مسافران خروجی ایرانی را ۱۲۹ هزار و ۷۹۹ نفر در این مدت اعلام کرده و می گوید: مسافران ورودی ایرانی ۸۰۶ درصد و خروجی ایرانی نیز ۱۵۴ درصد بیشتر بودند.

به گفته مدیر پایانه مرزی بازرگان شمار ورودی مسافران خارجی نیز در همین مدت ۱۰۹ هزار و ۵۳۵ نفر و شمار مسافران خروجی نیز ۷۳ هزار و ۲۳۸ نفر بود که به ترتیب ۱۳۵ درصد و ۱۹۹ درصد رشد داشته است.

اکبرپور گفت: طبق مصوبه ملی ستاد کرونا، این مرز از ۱۶ مهرماه سال گذشته برای تردد مسافران به شرط داشتن جواب منفی آزمایش پی سی آر بازگشایی شد.

وی گفت: با شیوع ویروس کووید ۱۹ و در جهت کنترل آن و نیز رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، پایانه‌های مرزی ایران و ترکیه برای تردد مسافر برای ۱۸ ماه بسته بودند و تردد صرفا برای ترانزیت کالا و تردد اشخاص مقیم و دارای اقامت ۲ کشور امکان پذیر بود.

 مدیر پایانه مرزی بازرگان می گوید: مرز بازرگان از نیمه خرداد سال ۹۹ و پس از پیگیری‌های مسوولان فقط برای تردد کامیون‌ها به صورت ۲۴ ساعته فعال شد، و تردد کامیون همچنان ادامه دارد به طوری که در سال گذشته ۲۶۸ هزار و ۶۲۳ دستگاه کامیون از این مرز تردد داشتند که ۶۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال ماقبل افزایش نشان می‌دهد.

اکبرپور گفت: از زمان آغاز تردد مسافردر در سال گذشته تعداد یک هزار و ۵۰۶ دستگاه اتوبوس از این مرز تردد کرده‌اند که از این تعداد ۷۱۵ دستگاه مربوط به ورودی و ۷۹۱دستگاه نیز خروجی بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.