بر اساس اعلام پلیس راه همدان ۵۰ درصد سوانح جاده‌ای استان همدان واژگونی خودرو است.

سرپرست پلیس راه استان همدان گفت: حدود ۵۰ درصد سوانح جرحی و فوتی در جاده‌های این استان از آغاز سفر‌های نوروزی تاکنون واژگونی خودرو بوده است.

سرهنگ غلامعلی همایی افزود: آمار واژگونی خودرو‌ها در ساعاتی از بعد از ظهر بین ساعت ۱۴ تا ۱۶ و از ۲ بامداد تا ۶ صبح به علت خواب آلودگی رانندگان افزایش می‌یابد.

 راه‌های جلوگیری از خواب آلودگی حین رانندگی را شامل دوش گرفتن و استراحت کافی قبل از رانندگی، حضور یک سرنشین حواس جمع کنار راننده، استفاده از عینک آفتابی در طول روز، نوشیدن یک فنجان قهوه و آب قبل از رانندگی، ایجاد تهویه مناسب در خودرو با پایین کشیدن شیشه وسیله خودرو حتی به اندازه کم و یک ربع استراحت پس از هر ۲ ساعت رانندگی است.

سرپرست پلیس راه استان همدان افزود: با توجه به اینکه زمان خواب آلودگی راننده مشخص نیست راننده با اولین نشانه‌های خواب آلودگی باید نسبت به متوقف کردن وسیله نقلیه در مکانی امن، ۱۵ دقیقه استراحت و انجام حرکات کششی اقدام کرده سپس به مسیر ادامه دهد.

سرهنگ همایی می گوید: ۴۵ درصد از سوانح جاده‌ای استان همدان به علت بی توجهی به جلو و ۱۸ درصد به علت ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه رخ داده است و رانندگان باید پس از خوردن غذا‌های چرب بلافاصله رانندگی نکرده پس از گذشت ۲ ساعت اقدام به رانندگی کنند.

او گفت: پنج سانحه فوتی در شهرستان‌های ملایر، همدان و اسدآباد از ابتدای طرح نوروزی پلیس تاکنون در جاده‌های برون شهری استان رخ داده که منجر به فوت پنج نفر شده است که این آمار در مدت زمان مشابه سال گذشته ۲ نفر بوده است.

سرپرست پلیس راه استان همدان می گوید: همچنین ۸۵ نفر در ۵۴ فقره سانحه جاده‌ای این استان مجروح و مصدوم شدند که از نظر تصادفات ۳۲ درصد و شمار مجروحان ۷۷ درصد افزایش داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار