به منظور پیشگیری از شیوع کرونا ویروس اکثر متصدیان اماکن عمومی در استان همدان واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

به گفته مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان۹۲ درصد متصدیان واحد‌ها و مراکز خدمات عمومی و خصوصی استان شامل خدمات، تهیه و توزیع مواد غذایی واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

 لیدا رفعتی افزود: ۱۰ رسته شغلی به صورت ۱۰۰ درصد واکسینه شدند و واکسیناسیون در ۱۲ رسته شغلی بین ۸۸ تا ۹۹ درصد بوده است.

کمترین میزان تزریق واکسن مربوط به متولیان پاساژ‌ها با ۸۸ درصد سپس تالار‌های پذیرایی ۹۲ درصد ثبت شده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: بررسی‌های انجام شده در یک هفته گذشته نشان دهنده استفاده ۸۵ درصدی افراد از ماسک در اماکن عمومی استان همدان است و ۱۵ درصد مراجعه کنندگان به این اماکن ماسک نمی‌زنند.

کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به کارگاه‌ها و صنایع کوچک زیر ۲۵ نیروی کاری با ۶۲ درصد، رستوران‌ها با ۶۶ درصد، پاساژ‌ها با ۷۳ درصد، فروشگاه‌های زنجیره‌ای با ۷۴ درصد و استخر‌های شنا و مراکز تفریحی با ۷۵ درصد است.

همچنین نتیجه بازرسی از چهار هزار و ۷۴۸ واحد واحد‌ها و اماکن عمومی و خدماتی استان همدان در یک هفته گذشته حاکیست که رعایت پروتکل فاصله گذاری فیزیکی ۷۱ درصد بوده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: در ۸۴ درصد واحد‌های بازرسی شده معادل چهار هزار و ۱۷ واحد بهداشت فردی رعایت شده است و ۸۸ درصد واحد‌ها نیز مجهز به تهویه مناسب هوا بودند.

همچنین ۹۳۰ واحد صنفی و خدماتی استان در یک هفته گذشته به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به مرجع قضایی معرفی شدند که بیشترین موارد به ترتیب نانوایی با ۱۳۵ واحد، رستوران‌ها ۶۶ واحد، کارگاه‌ها و صنایع کوچک زیر ۲۵ نیروی کاری با ۶۴ مورد و بانک‌ها ۳۴ واحد بوده است.

در این مدت ۹۲ واحد شامل ۱۸ نانوایی، ۱۶ رستوران و مابقی دیگر اماکن و مراکز صنفی و خدماتی به علت تخلفات بهداشتی تعطیل شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.