دمای هوای کردستان افزایش می‌یابد

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: دمای هوای استان از فردا تا روز چهارشنبه به صورت میانگین ۶ تا هشت درجه سانتی گراد افزایش می‌یابد.

خبات قمری گفت: وضعیت هوای استان تا روز چهارشنبه پایدار خواهد بود و بجز افزایش پوشش ابر و وزش باد در بعدازظهر‌ها پدیده دیگری را شاهد نخواهیم بود.

او گفت: از بعدازظهر روز چهارشنبه تا صبح روز پنج شنبه هوای استان ناپایدار می‌شود و در نیمه غربی و شمالی شاهد رگبار باران، رعد و برق و برخی نقاط بارش پراکنده باران خواهیم بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان می گوید: با توجه به ماهیت رگباری بودن بارش‌های بهاره، امکان رخداد بارش‌های نقطه‌ای و آبگرفتگی‌های موقت در برخی از شهرستان‌های استان همچون دیواندره، سقز، مریوان، بانه و شمال بیجار وجود دارد.

به گفته او: در شبانه روز گذشته شهر‌های زرینه، بابارشانی و سقز با دمای منفی هفت درجه سانتی گراد سردترین و روستای سلین در سروآباد با دمای ۱۵ درجه سانتی گراد گرمترین نقطه استان بودند و شهر سنندج نیز بین منفی سه و ۱۱ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامتر‌های هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.