جابجایی هزار خانوار ساکن در کاسه سد چایلی

استاندار گلستان گفت: سایت‌های استقرار ۶ روستای کاسه سد چایلی مراوه تپه تا پایان خرداد آماده می‌شود.

علی محمد زنگانه، استاندار گلستان در بازدید از مراحل ساخت سد چایلی مراوه تپه گفت: شش روستای واقع در کاسه سد چایلی با حدود یکهزار خانوار در صورت آبگیری سد نیازمند جابجایی است که زمین مورد نیاز طرح جابجایی این روستا‌ها از اراضی ملی توسط بنیاد مسکن و اداره کل منابع طبیعی تامین شده و تا پایان خرداد کار جابجایی انجام می‌شود.


سیدمحمد حسینی، مدیرکل بنیادمسکن گلستان هم در این باره گفت: گفتگو‌های مقدماتی با شرکت آب منطقه‌ای در این باره انجام شده بود، اما شرایط در سد نرماب زودتر فراهم شد و بنیادمسکن کار جابه‌جایی روستا‌های مخزن سد نرماب را از سال گذشته آغاز کرد.


حسینی ادامه داد: براساس اعتباری که آب منطقه‌ای در اختیار ما قرار داد، مطالعات اجتماعی و ژئوتکنیک انجام و مکان جدید برای استقرار روستا‌ها شناسایی شد.


او گفت:برای این کار ۳۹۲ هکتار زمین جانمایی کردیم که هر دو روستا در یک پهنه مستقر می‌شوند.


مهندس حسینی گفت: اقدامات اولیه برای تملک زمین انجام شده و برای این کار نیاز به کددار شدن روستا و تهیه طرح هادی است. اعتباری که آب منطقه‌ای اختصاص داده بود را به عنوان حقوق عرفی مراتع به منابع طبیعی پرداخت کردیم و منتظر واگذاری زمین هستیم.

 

او با بیان اینکه مکان‌های عمومی، حجم معابر و برآورد هزینه‌ها در جابه‌جایی روستا‌های مخزن سد چایلی انجام شده است از آمادگی بنیادمسکن برای استقرار و تجهیز کارگاه برای جابجایی این روستا‌ها در صورت تامین اعتبار از سوی آب منطقه‌ای خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.