در پی افشای اسناد سرمایه‌گذاری پسر بایدن در آزمایشگاه‌های اوکراین، روسیه می‌گوید سرانجام جهان شاهد فعالیت غیرانسانی آمریکا خواهد بود.

نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه اعلام کرد جهان متمدن سرانجام خواهد دید که آمریکا در حال ادامه سنت‌های آلمان نازی و رایش سوم (هیتلر) و انجام آزمایش‌های غیر انسانی روی انسان‌ها است.

به گزارش اسپوتنیک، پاتروشف در دیدار خود با نورالدین مکری، رئیس سرویس امنیت خارجی الجزایر گفت: «در حال حاضر در مرحله تکمیل جمع‌آوری شواهد مربوط به فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی آمریکا در خاک اوکراین هستیم.»

پنجشنبه گذشته، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تامین مالی فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی آمریکا در اوکراین با صندوق سرمایه گذاری پسر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مرتبط است.

کمی بعد، دیلی میل انگلیس گزارش داد بر اساس ایمیل جدیدی که منحصرا به دست این نشریه رسیده است، ادعای مسکو مبنی بر کمک مالی هانتر بایدن به برنامه تحقیقاتی «سلاح‌های زیستی» ارتش آمریکا در اوکراین تا حد زیادی درست است. ایمیل‌هایی که از لپ‌تاپ هانتر بایدن کشف شده است نشان می‌دهد او میلیون‌ها دلار بودجه به شرکت «متابیوتا» داده است. این شرکت پیمان‌کار وزارت دفاع آمریکا و متخصص در تحقیق در مورد بیماری‌های همه‌گیری است که می‌توان از آن‌ها به عنوان سلاح بیولوژیک استفاده کرد.

او همچنین متابیوتا را برای یک «پروژه علمی» که شامل آزمایشگاه‌هایی با سطح امنیت زیستی بالا در اوکراین است، به یک شرکت گاز اوکراینی فاسد به نام بوریسما معرفی کرد.

فعالیت آزمایشگاه‌های بیولوژیکی با سرمایه‌گذاری وزارت دفاع آمریکا در اوکراین اسفند ماه سال گذشته توسط وزارت دفاع روسیه فاش شد و تا کنون جلسات متعددی در خصوص آن برگزار شده است. چین می‌گوید آمریکا مخالف قرارداد مبارزه با سلاح‌های بیولوژیکی و شفاف سازی در مورد آزمایشگاه‌هایی است که خارج از مرز‌های خود تاسیس کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
خدا لعنت ش کنه اخه به چه قیمتی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۳:۱۷ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
صد رحمت به هیتلر هیتلر اقلا بمب اتمی نداشت که دنیا رو کن فیکون کنه
آخرین اخبار