محمد خلیل عسکری در جلسهی مشترک معاونین اداره کل با روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر استان گفت: بر اساس ارزیابیهایی که در سطح کشور انجام شده نشان از علاقهی بیشتر خانوادهها برای حضوری شدن مدارس میباشد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: ایجاد افت تحصیلی پنهان دانش آموزان از تاثیرات شیوع ویروس کرونا بود که باید ضمن توجه به سلامت جسمانی دانش آموزان با برنامه ریزی دقیق مدارس را حضوری و این آسیبها را کاهش داد.
عسکری گفت: آموزش در مدارس از ۱۴ فروردین ماه با رعایت دستورالعملهای بهداشتی به صورت حضوری خواهد شد و خانواده ها، دانش آموزان خود را با آرامش و اطمینان خاطر به حضور در محیط مدرسه تشویق نمایند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن اشاره به کارگروه ماده ۱۸ مدارس گفت: بطور کامل امر سرویس مدارس با پیگیری مدیر مدرسه پیگیری خواهد شد و حتی در این راستا با شهرداری برای تسهیل در این امر هماهنگیهایی انجام شده است.
عسکری گفت: رسانه یکی از ارکان تربیت بوده که باید در امر تبیین بازگشایی مدارس با قدرت و سرعت بیشتر در کنار آموزش و پرورش قرار گیرد.
معاون متوسطه آموزش و پرورش فارس به دستورکار جلسه اشاره و گفت: در این جلسه چالشهای حضوری شدن مدارس احصاء و برای آنها راهکارهایی ارائه شد.
فرشید قاسمی گفت: تزریق دو دز واکسن توسط دانش آموزان متوسطه، آرامش خاطر بیشتری را برای حضورشان در محیط مدرسه فراهم آورده است.
معاون متوسطه آموزش و پرورش فارس به اهداف آموزش اشاره و گفت: مسئله یابی، ایجاد نظم فکری، مهارت آموزی، ارائهی چالشهای ذهنی، وجود نظم و انضباط برخی از اهداف آموزش و پرورش میباشد که با آموزش حضوری، بهتر محقق خواهد شد و بازگشایی مدارس میتواند در این امر موثر باشد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش فارس گفت: آموزشهای غیرحضوری حتی در بهترین حالت ممکن نمیتواند جایگزین آموزش حضوری و چهره به چهره شود.
مجید بذرافکن گفت: تحقیقات نشان از این دارد که حضور نداشتن دانش آموزان در محیط مدرسه سلامت جسمانی و روانی آنان را به خطر میاندازد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش فارس ضمن اشاره به رشد، ترقی و تعالی دانش آموزان گفت: یکی از کارکردهای تعلیم و تربیت و حضور دانش آموز در مدرسه کمک به رشد اجتماعی انها میباشد که باید برای این مهم برنامه ریزی کنیم.