وال استریت ژورنال مدعی شد رومن آبراموویچ، مالک باشگاه چلسی و الیگارش روسی همراه دو تن از مذاکره‌کنندگان اوکراینی دچار مسمومیتی مشکوک شده‌اند.

نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال ادعا کرده است مالک باشگاه چلسی چند هفته پیش، پس از جلسه‌ای در کی‌یف، پایتخت اوکراین مسموم شده است. منابع به این روزنامه گفته اند که پس از مذاکرات آتش‌بس در کی‌یف، آبراموویچ روس و همچنین دو عضو ارشد تیم اوکراینی علائمی از جمله قرمزی چشم، ریزش اشک همراه با درد و همچنین پوسته شدن پوست صورت و دست‌هایشان را نشان دادند.

همچنین گاردین مدعی شده منبعی به این نشریه اعلام کرده آبراموویچ به مدت چند ساعت بینایی خود را از دست داده و در بیمارستانی در ترکیه تحت درمان قرار گرفته است. گفته می‌شود آبراموویچ به دعوت اوکراین برای تسریع روند صلح به مذاکرات پیوسته است.

تحلیلگران ژورنال تحقیقاتی بلینگ کت نیز تأیید کردند که سه عضو هیئت مذاکره کننده از جمله آبراموویچ که در مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه در ۳ مارس شرکت کردند، «علائمی مطابق با مسمومیت با سلاح‌های شیمیایی» را تجربه کرده اند.

گفتنی است مذاکرات آتش بس بین روسیه و اوکراین تا کنون در چندین مرحله و در مکان‌های گوناگون برگزار شده است. تا کنون این مذاکرات نتیجه جدی و مثبتی نداشته است. رئیس جمهور اوکراین می‌گوید این مذاکرات در طول زمان واقع گرایانه‌تر شده، اما هنوز برای رسیدن به نتیجه واقعی زمان لازم است.

کمی بعد، رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی گفت: اطلاعات نشان می‌دهد علایم رومن آبراموویچ میلیاردر روسی و مذاکره‌کنندگان صلح اوکراینی به دلیل یک عامل محیطی بوده است نه مسمومیت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۳:۲۴ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
آمریکای خونخوار عمرا بذاره صلح بشه
آخرین اخبار