سرپرست محیط زیست کرمانشاه از دالاهو به‌عنوان یکی از زیستگاه‌های مهم و غنی گونه‌های گیاهی در استان کرمانشاه یاد کرد.

احد جلیلیان گفت: شهرستان دالاهو یکی از زیستگاه‌های مهم و غنی گونه‌های گیاهی و حیات وحش در استان است.

به گفته جلیلیان، با تلاش محیط بانان و همراهی و حس طبیعت دوستی مردم فهیم، گونه‌های متنوع حیات وحش در زیستگاه‌های طبیعی این شهرستان جمعیتی روبه افزایش داشته است.

بر اساس اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، حفاظت از محیط زیست یک وظیفه شرعی و ملی است که مردم این شهرستان در تحقق این دستورالعمل به خوبی به وظایف خود در قبال حفاظت از انفال طبیعی و خدادادی عمل کرده‌اند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه خواستار توجه ویژه فرماندار دالاهو در خصوص مساعدت در اجرای برنامه‌های فرهنگسازی و آموزش‌های محیط زیستی در شهرستان شد.

جلیلیان گفت: تلاش سمن‌های مردم نهاد محیط زیستی در این شهرستان به منظور حفاظت از جنگل‌های بلوط زاگرس و تلاش آنان برای احیا درختان بلوط منطقه قابل قدردانی است.

فرماندار دالاهو نیز در این دیدار گفت: حفاظت از محیط زیست یکی از برنامه‌های مهم در شهرستان دالاهو است و همه ما در قبال حفاظت از محیط زیست و گونه‌های گیاهی و جانوری مسوولیم.

کیومرث جلیلیان گفت: داشتن محیط زیستی سالم و عاری از هر گونه زباله موجب نشاط مردم آن منطقه و پیدایش جلوه‌ها و سیمای زیبای طبیعت آن منطقه خواهد شد.

به گفته فرماندار دالاهو، توجه به محیط زیست و مسائل مرتبط با آن، توسعه شهری را به دنبال خواهد داشت و به طور یقین با توجه به گونه‌های ارزشمند گیاهی و جانوری شهرستان دالاهو در جهت حفاظت از این زیستگاه‌ها و انفال خدادادی از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

به یقین با همراهی مردم در راستای نیل به اهداف توسعه پایدار تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا از این امانت الهی بخوبی نگهداری و آن را سالم به نسل‌های بعدی تحویل دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.