مسئول واحد شیلات  جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: در سال گذشته حدود ۵۳۰ هزار قطعه زالوی طبی در دو مرکز پرورش زالو پرورش یافت.

محمد سعیدی گفت: زالوی طبی از دیرباز در ایران و جهان در علم طب مورد استفاده قرارگرفته و از نظر تاریخی ایران یکی از اولین کشور‌هایی است که زالودرمانی را مطرح کرده است.این استفاده در سال‌های اخیر رو به افزایش گذاشته و بازار جهانی و ملی بسیار ارزشمندی را ایجاد کرده است.

او گفت: استفاده از زالوی طبی در درمان نقرس، آرتروز، واریس، بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های چشم، فشار خون بالا، سکته مغزی، پیوند اعضاء و جراحی پلاستیک پذیرفته شده و زالو درمانی به عنوان طب مکمل علاوه بر اینکه در کتب بزرگان علم پزشکی ایران نظیر قانون ابن سینا به طورمفصل به آن پرداخته شده در بسیاری از دانشگاه‌های جهان نیز تدریس می‌شود.

مسئول واحد شیلات  جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: با توجه به حساسیت‌های این گونه پرورشی به شرایط فیزیکی و شیمیایی آب و همچنین وضعیت تغذیه‌ای خاص زالو که مدیریت پرورشی خاصی را می‌طلبد به تمامی علاقه‌مندان پرورش زالو توصیه می‌کنیم که حتما قبل از ورود به این حرفه در دوره‌های آموزشی مربوطه شرکت نموده و با علم و آگاهی کافی پا به این عرصه بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.