حضور گروه های جهادی در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد

مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اردو‌های جهادی دانشجویان استان با عنوان عهد خدمت در مناطق محروم در حال برگزاری است.

مسعود پرهیزگاری گفت: اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه‌های  کهگیلویه و بویراحمد از ۲۵ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تحت عنوان عهد خدمت به یاد سردار شهید ستار اورنگ آغاز شد.

او می گوید: این اردوی جهادی با حضور ۲۵۰ تن از دانشجویان جهادگر دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد تا ۱۲ فروردین ماه جاری به مدت ۱۷ روز در مناطق محروم استان در حال برگزاری است.

پرهیزگاری گفت: هم اکنون ۱۲ گروه جهادی در مناطق محروم بخش دیشموک در شهرستان کهگیلویه و ۲ گروه جهادی در منطقه سرآب ننیز در شهرستان باشت در حال خدمات رسانی به مردم این مناطق  هستند.

به گفته مسئول بسیج دانشجویی استان، گروه‌های جهادی اعزامی در بخش‌های عمرانی، فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، پزشکی، بهداشتی و درمانی ، کشاورزی و دامپروری به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

او با بیان اینکه شناسنامه روستا‌های دیشموک توسط  این گروه ها مطالعه  و شناسایی شده است گفت: ما وضع موجود و مطلوب هر روستا را بررسی می‌کنیم و با فعالیت خانه به خانه دانشجویان جهادی به دنبال این هستیم که یک کار علمی ماندگار در این اردو بر جای بماند.

پرهیزگاری برپایی این اردو های جهادی در مناطق محروم استان  را ضروری دانست و می گوید: این گروه‌ها توسط یک قرارگاه مرکزی مستقر در شهر دیشموک حمایت و هدایت می‌شوند که این یک مانور مقدماتی برای اردو‌های تابستانه  به صورت جدی‌تر و کار علمی ورود خواهیم کرد.

او توانمند سازی مردم در مناطق محروم استان را مهمترین هدف برپایی اردو‌های جهادی دانست و گفت: در این اردو‌های جهادی ضمن فرهنگ سازی و هدایت مردم به سمت خودباوری تلاش می‌شود با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در این روستا‌ها مردم از یک زندگی عزتمندانه برخوردار شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.