صف چهار کیلومتری خروج خودرو از جزیره کیش

گردشگران و مسافران نوروزی حاضر در کیش به دنبال تعطیلی ۲ روزه فعالیت بنادر به علت وزش باد، روز سه شنبه برای خروج از جزیره صف چهار کیلومتری تشکیل دادند.

  هم اکنون مسافران جزیره کیش که در ۲ روز گذشته به علت ناپایداری های دریایی موفق به خروج از جزیره نشده بودند از بندرگاه تا میدان حافظ این جزیره صف چهار کیلومتری تشکیل دادند.

برخی از مسافران که با خودرو به کیش سفر کرده اند از شامگاه روز دوشنبه در مقابل بندرگاه حاضر شدند و رفته رفته این صف به درازا کشیده و هم اکنون انتهای آن با عبور از بلوار ایران، خیابان سنایی و فردوسی روبروی بازار پردیس این جزیره مستقر شده است.

سرپرست شرکت بنادر و فرودگاه های جزیره کیش گفت: فعالیت بنادر از ساعت ۹ صبح امروز مجددا آغاز شده و پیش بینی می شود صف تشکیل شده تا ساعت ۲۱ امشب به حالت عادی باز گردد.

عزت الله محمدی می گوید: پیش بینی می شود با استفاده از ۱۸ فرورند لندینگ کرافت فعال در مسیر بنادر کیش به چارک و آفتاب و برعکس تا ساعت ۲۲ امشب بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودرو از جزیره خارج شود.

اوگفت: هم اکنون با همکاری تمام اعضای کمیته حمل و نقل هوایی و دریایی جزیره کیش تلاش می شود با اولویت ایمنی مسافران خدمات حمل و نقل مسافری در بنادر این جزیره ارائه شود.

 جزیره کیش از اواخر روز یکشنبه هفتم تا بامداد امروز شاهد ناپایداری های دریایی و ورزش باد تا ۵۲ کیلومتر بر ساعت بود که این پدیده باعث تعطیلی ۲ روزه فعالیت شناورهای باری و مسافری شده بود.

از ابتدای آغاز سفرهای نوروزی (۲۵ اسفند سال گذشته تا هفتم فروردین امسال) با فعالیت ۲۴ ساعته بندرگاه ۶۵ هزار مسافر در قالب ۲۴۷ حرکت شناور مسافری و ۷۷۰ حرکت شناور باری (لندینگ کرافت) به صورت رفت و برگشت از بنادر آفتاب و چارک به کیش و برعکس به این جزیره سفر کرده اند.

کل امار ورودی مسافر به جزیره کیش در این مدت از طریق فرودگاه و بندرگاه شامل ۱۵۵ هزار گردشگر است.

این جزیره به واسطه ایجاد زیرساخت های گردشگری هم اکنون با ۳۰ نوع خدمت توریستی یکی از مهمترین مراکز گردشگری ایران اسلامی بوده و به نسبت وسعت خود دارای یکی از وسیع ترین و کم خطرترین سواحل دنیااست.

پیش از شروع همه گیری کرونا جزیره کیش همه ساله شاهد حضور حدود ۲ میلیون گردشگر بود که این تعداد در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به کمترین میزان خود رسیده بود اما هم اکنون در نتیجه اقدامات مقابله ای با ویروس کرونا از جمله واکسیناسیون عمومی سفرها به جزیره کیش مجددا آغاز شده است.

انتهای پیام /چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.