راه اندازی رشته‌های جدید متناسب با بازار کار در فنی و حرفه‌ای اردبیل

مدیرکل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: رشته‌های جدید آموزشی متناسب با بازار کار در این استان راه اندازی می‌شود.

رحیم یونسی گفت: هزینه‌های مربوط به پوشش بیمه‌ای هرگونه حوادث ناشی از کار ، کارآموزان معرفی شده از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای به محیط‌های کار بخش خصوصی از محل اعتبارات دولتی تامین خواهد شد.

مدیرکل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل می گوید: جایگزینی رشته‌های آموزشی دانش‌بنیان ، کم‌هزینه و کوتاه مدت نیز از برنامه‌های در دست اقدام برای ارتقای مهارت فنی افراد ، کمک به حل معضل بیکاری و هدایت افراد به یادگیری مهارت فنی به جای یادگیری صرف علوم نظری با بازار کار نامشخص و نامطمئن است.

یونسی اصرار خانواده‌ها برای ادامه تحصیل فرزندان خود در رشته‌های نظری و صرف کسب گواهی پایان تحصیلات دانشگاهی را مانع از دستیابی به اهداف بلند مدت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در توسعه رشته‌های مهارتی در این استان ذکرکرد.

به گفته او، توانمندی‌ها و مهارت افراد به ارتقای کیفی کار و حتی زندگی افراد کمک می‌کند و نقش مهمی در بهبود کیفیت در عرصه‌های مختلف دارد.

یونسی تعامل خوب با آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها را در هدایت نیروهای انسانی به سمت رشته‌های فنی و مهارتی یادآور شد و گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در سال‌های اخیر فاقد مهارت بوده که ما تلاش کردیم در قالب گروه‌های مختلف مهارتی آنها را مورد حمایت قرار دهیم.

مدیرکل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل می گوید: راه‌اندازی رشته‌های جدید متناسب با نیاز جامعه و بازار کار از جمله ایجاد رشته تعمیرکار پکیج ، آسانسور ،خودروهای جدید باید در دستور کار مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان‌های استان از جمله شهرستان خلخال قرار بگیرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.