معاون وزیر علوم:

دانشجویان بین‌الملل فرصت‌ساز هستند

معاون وزیر علوم از ظرفیت علمی دانشجویان بین‌الملل و فرصت‌ساز بودن این افراد خبر داد.

هاشم داداش‌پور گفت: دانشجویان بین‌الملل افراد نخبه و فرصت‌ساز هستند که می‌توان از ظرفیت علمی آن‌ها در دوران تحصیل استفاده کنیم.

او گفت: دانشجویان بین الملل در زمان تحصیل خود در ایران بخشی از ذهن و ظرفیت فکری خود را متجلی می‌کنند و می‌توانند در توسعه و پیشرفت کشور نقش‌آفرین باشند.

معاون وزیر علوم گفت: حتی ممکن است دانشجویانی وجود داشته باشند که در زمان حضور خود در ایران به ظرفیت فناورانه و دانش‌بنیانی دست پیدا کنند که در پارک‌های علم و فناوری و یا مراکز رشد حضور پیدا کرده و آنرا ارتقاء دهند، از این رو آنان می‌توانند به دانش و فناوری در ایران کمک کنند.

داداش‌پور گفت: جشنواره‌ها با هدف گردهمایی دانشجویان خارجی مشغول تحصیل در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود تا از این فرصت دانشجویان برای تعامل، آموزش و پیدا کردن شناخت بیشتر از یکدیگر بهره ببرند.

او گفت: زمانی که دانشجویان از کشور‌های مختلف در کنار هم قرار می‌گیرند و از هم شناخت پیدا می‌کنند، بعد از برگشت می‌توانند از این شناخت در تصمیم گیری حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و حقوقی کشور خود استفاده کنند.

معاون وزیر علوم گفت: در جشنواره و المپیک ورزشی نیز که در دانشگاه‌های استان مازندران برگزار می‌شود، چنانچه دانشجویی ظرفیت و توان ورزشی داشت مورد حمایت قرار می‌گیرد.

داداش‌پور گفت: همچنین با راه‌اندازی انجمن فارغ التحصیلان برای دانشجویان خارجی فرصتی ایجاد می‌شود تا ارتباط این دانشجویان با کشور ما نیز قطع نشده و بدین طریق می‌توان از ظرفیت فکری و همچنین حضور مجدد آن‌ها برای تبادلات علمی روز بهره لازم را برد.

او گفت: کشور ما در ۲۰ سال گذشته شاهد تحولات علمی بسیار گسترده‌ای بود، به نحوی که اکنون ایران در میان ۱۵ کشور برتر دنیا در حوزه علمی قرار دارد و از سوی دیگر دانشگاه‌های کشورمان نیز در میان بهترین دانشگاه‌های دنیا و منطقه قرار دارند.

معاون وزیر علوم  گفت: این در حالی است که بیشتر این دانشجویان، از کشور‌های همجوار ایران هستند که از نظر فرهنگی و اجتماعی دارای مشترکات بسیاری بوده و به همین دلیل دانشگاه‌های ایران به عنوان نقطه هدف، برای دانشجویان بین‌الملل محسوب می‌شود.

جشنواره فرهنگی ـ زیارتی دانشجویان بین المللی سراسر کشور از تاریخ ۶ الی ۱۱ فروردین ماه با حمایت سازمان امور دانشجویان وزارت عتف و با حضور بیش از ۲۳۰ دانشجوی غیرایرانی از ۲۰ دانشگاه سراسر کشور و از ۱۸ ملیت به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار