مولوی حنفی گفت کمک‌های بشردوستانه و آموزش دهاقین برای جلوگیری از کشت مواد مخدر بسیار موثر هستند.

اچیم ستیز مسئول عمومی اداره انکشافی سازمان ملل متحد یا UNDP در دیدار با مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری رئیس الوزاری حکومت سرپرست اطمینان داده که در راستای آموزش دهاقین و بدیل کشت مواد کار در افغانستان کار می‌کند. 

انعام الله سمنگانی معاون سخنگوی طالبان امروز سه شنبه(9 حمل) با نشر اعلامیه‌ای در صفحه تویترش نوشت:"مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء طالبان با اچیم ستینر مسئول عمومی اداره انکشافی ملل متحد(UNDP) و هیأت همراه اش در ارگ دیدار کرده است".

مولوی عبدالسلام حنفی در این دیدار از تداوم کمک‌های بشری و آغاز کمک‌های انکشافی سازمان ملل ابراز امیدواری نمود و ادامه آن را برای جلوگیری از مهاجرت افغان ها و استعمال مواد مخدر مهم خوانده است.

مولوی حنفی تعامل، هماهنگی و همکاری را برای پیشرفت مهم خواند و گفته در خصوص جلوگیری از کشت مواد مخدر، استعمال و قاچاق آن، همکاری جامعه جهانی و فراهم نمودن بدیل برای دهاقین مهم است.

معاون اداری ریاست الوزراء با تاکید بر شفافیت توزیع کمک‌های بشری، گفت: ادارات بین المللی در همکاری مشترک با وزارت های سکتوری، مستحقین را تشخیص و هماهنگی شان را افزایش دهند. کمک‌های بشری به ولسوالی‌ها و قریه‌جات نیز رسانیده شود.

حنفی گفت در همکاری و هماهنگی با وزارتخانه های سکتوری، تطبیق برنامه های صحت و تجارت های کوچک می تواند آنان را به خودکفایی برساند.

مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء گفته حل مشکلات و چالش‌های موجود راه را برای پیشرفت بیشتر هموار می کند.

 حنفی گفت از طریق هماهنگی مشترک و همکاری باید از توزیع شفاف کمک‌های بشری و رساندن آن به مستحقین قناعت حکومت و جامعه بین المللی فراهم گردد.

اچیم ستینر مسئول عمومی ادارۀ انکشافی ملل متحد در این دیدار با دادن اطمینان از دوام کمک‌های بشری در این شرایط دشوار در افغانستان، گفت: بخاطر جلوگیری از مواد مخدر علاوه بر ارایه بدیل برای دهاقین، آموزش مهارت‌های مختلف را ارایه خواهد کرد.

اچیم ستینر گفت تعامل با جهان بخاطر این ضروری است که به آنان پیام واضح داده شود ما در تمام بخش‌ها متعهد به هماهنگی و همکاری می باشیم.

دیبورا لاینز نماینده خاص ملل متحد برای افغانستان نیز گفت اخیرا با نمایندگان 40 کشور کمک کننده در قطر دیدار داشته و آنها را به کمک به افغان‌ها تشویق نموده است.

لاینز گفت آنان آماده هستند تا مشکلات اقتصادی را با وزارت‌خانه های سکتوری در میان بگذارند و راه حل های منطقی بیابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار