معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: فرمانداران در معرض ارزیابی‌های مستمر قرار دارند و محور ارزیابی‌ها در حال حاضر ابلاغ شده است.

اسماعیل محبی‌پور در نشست با فرمانداران گفت: نوروز امسال فرمانداران زحمات بسیاری کشیدند که این زحمات بعد از تعطیلات قابلیت ارزیابی دارد.

او با قرائت بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، گفت: در بخشی از این بیانیه آمده است که هرگاه دلزدگی پیش آمده از روی گردانی مسئولان از ارزش‌های دینی بوده است نه کوشش برای پایداری آنها؛ این بخش باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: از یک طرف بیان واقعیات جامعه و از طرفی القای آنچه که باید باشیم در این بیانیه ذکر شده است و باید توسط فرمانداران مورد توجه باشد.

محبی‌پور گفت: در بخشی از این بیانیه آمده که از اصول خود نباید کوتاه بیاییم و امروز کسانی که مدیریت را بر عهده می‌گیرند و نسل جوانی که در چهله دوم مسئولیت‌ها را تحویل می‌گیرند باید بدانند که چه باید بکنند.

او به توصیه مقام معظم رهبری در این بیانیه که با لفظ خواهش مطرح کردند روی زمین نماند، گفت: استاندار فارس در چندین جلسه تاکید کردند که این سند و بیانیه خوانده و مرور شود و از همین جا نیز از شما فرمانداران می‌خواهم که یا به عنوان مسئولان تراز انقلاب اسلامی هستید یا در تلاش برای رسیدن به آن؛ این سند را به عنوان یک دستور ولایی در نظر بگیرید و در این مسیر حرکت کنید.

محبی‌پور گفت: پیرو دستور استاندار برای کمک به پلیس راهور و کاهش تصادفات، فرمانداران آنچه در اختیار داشتند وارد عرصه کار کردند و ۴۱۰ خودرو از مجموعه اداری شهرستان‌ها در اختیار پلیس راهور قرار گرفته است؛ به گونه‌ای که در بسیاری از شهرستان‌ها پلیس راهور اعلام کرده که نیرو برای استفاده از خودرو‌ها ندارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس به ملاک‌های ارزیابی اشاره و گفت: ملاک نخست وظایف ذاتی است که در قالب وظایف ۴۲ گانه ابلاغی فرمانداران ذکر شده است.

او گفت: ملاک دیگر اقدامات مربوط به شعار سال است که استاندار و رئیس‌جمهور نیز بر تحقق آن تاکید داشتند و تقویت جبهه انقلاب اسلامی ملاک دیگر است، چراکه انقلاب یک جبهه است تمام کسانی که در مسیر انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن تلاش می‌کنند در این خط جبهه قرار می‌گیرند؛ هر کس از هر جناحی باشد، اما با افتخار تابلوی انقلاب را بلند کند در این جبهه است.

محبی‌پور به فرمایش مقام معظم رهبری درباره اینکه انقلابی‌گری همزمان با نظم سیاسی و اجتماعی و کار علمی دقیق، اما حرکت شتابنده به سمت جلو است اشاره کرد و گفت: این امر باید مورد توجه فرمانداران باشد.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه جوانگرایی در مسئولیت‌ها ملاک دیگر است، گفت: در مسئولیت‌هایی که مستقیم زیردست فرمانداران است مانند انتخاب معاونین و بخشدار تکلیف شده که استقبال از دهه اول یا دوم خدمت باشد و افرادی که در دهه سوم خدمت هستند را معرفی نکنید، چون بنا بر استفاده از جوانان است.

او با بیان اینکه جوانگرایی در ادارات تابع شهرستان‌ها هم مدنظر باشد، گفت: به عنوان فرماندار هم نظردهنده و هم مشورت‌دهنده به ادارات کل باشید.

محبی‌پور با بیان اینکه کاهش تصادفات هم استاندار تکلیف کردند که هر سه ماه ۱۰ درصد تلفات جاده‌ای باید کاهش پیدا کند، گفت: راهکار‌هایی را برای منطقه خود را انجام دهید تا تلفات کم شود.

به گفته این مقام مسئول، در اطلاع‌رسانی بر مبنای واقعیات هم اهتمام داشته باشید، چون باید امید را در جامعه نشر دهیم، اما واقعیت‌ها بیان شود؛ اگر کاری را انجام دهید، ولی به نتیجه نرسیده باشد و به مردم صادقانه توضیح دهید مردم راضی می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: ایجاد امید در مردم از تکالیف رهبری در پیام نوروزی است که باید انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.