مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت:۲۲۰ نفر در حوزه نظافت این منطقه فعالیت می‌کنند طی یک هفته گذشته جمع‌آوری زباله‌های شهری در منطقه آزاد چابهار پنج برابر افزایش یافته است.

اقبال صادقی گفت:در بحث تنظیف شهری و جمع‌آوری زباله و همچنین نگهداری از سرویس های بهداشتی و با توجه به حجم مسافران ورودی به منطقه، ۱۲۶ چشمه سرویس بهداشتی فعال به صورت ۲۴ ساعته راه‌اندازی کرده‌ایم.

او گفت: روزانه ۶۰۰ متر مکعب آب برای این سرویس‌ها تامین می‌شود و حدود ۳۰۰ متر مکعب تخلیه فاضلاب انجام می‌شود.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: در بحث نظافت منطقه به صورت شبانه‌روزی نیروی خدماتی گذاشته‌ایم.

به گفته  او در بحث امداد و نجات نیز ۲ ایستگاه آتش‌نشانی فعال با هفت خوردوی سنگین، سه خودروی سبک و ۲ موتورسیکلت آماده خدمت‌رسانی هستند.

صادقی  گفت: با توجه به ترافیک شدیدی که شب‌ها در سطح منطقه بوجود می‌آید، ماشین‌های آتش‌نشانی را در مکان‌های حساس مستقر کردیم که اگر خدایی‌ناکرده اتفاقی افتاد نیروها بتوانند به‌موقع کمک کنند. در محل مراسمی همچون نمایشگاه، برگزاری کنسرت و سایر موارد نیز ماشین‌های آتش‌نشانی مستقر می‌شوند.

به گفته  او از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون سه حادثه آتش سوزی رخ داده که به موقع‌ مهار شده است و بالای ۸۰ مورد امداد خودرویی در سواحل بوده که ماشین‌ها در باتلاق گیر می‌کردند و گروه امداد نجات برای کمک وارد عمل می‌شدند. البته به نیروهای کمکی و شیف‌های دیگر هم به علت اینکه خستگی کار زیاد است اطلاع داده‌ایم که با ما همکاری کنند.

تا کنون حادثه جانی گزارش نشده است

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: در سطح منطقه آزاد پارکینگ‌هایی پیش‌بینی شده است و علاوه بر این در بحث روان‌سازی ترافیک نیروهای طرح ترافیک به همراه همکاران حراست فیزیکی سعی بر این دارند که مشکل ترافیک را حل کنند.

او گفت: در حوزه شهر چابهار هم حدود ۱۵۰ مخزن زباله ۶۶۰ لیتری با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان بین شهرداری‌ها و روستاهای هدف گردشگری همچون شهرداری نوبندیان و بریس و گواتر توزیع کرده ایم.

صادقی گفت: از مسافران عزیز خواهشمندیم نظافت را رعایت کنند و زباله‌ها را در سطح زباله بیندازند و اگر به روستاهای گردشگری سفر می‌کنند، اگر سطل زباله ای را ندیدند زباله ها را همراه خود ببرند و هنگامی که سطل زباله را دیدند زباله‌ها را در سطل بیندازند و در مصرف آب هم صرفه جویی کنند چون همانطور که همه می‌دانند چابهار با کمبود آب شیرین مواجه است.

 او گفت: مسافران حتما دقت کنند که در مکانهای «شنا ممنوع» به هیچ عنوان شنا نکنند و مراقب سلامتی خود و فرزندان باشند.

 تاکنون آمار متعددی از ورود مسافران به چابهار اعلام شده است، برخی می‌گویند از ۲۵ اسفندماه تا کنون ۸۰۰ هزار مسافر وارد این شهر شده است و برخی هم از رقمی حدود ۲۰۰ هزار نفر سخن می‌گویند اما کسی نگفته معیار شمارش ورودی‌ها چه چیزی است. پیگیری امروز ما مشخص شدن این موضوع خواهد بود گرچه کسی منکر ورود حجم زیاد مسافران نوروزی به این منطقه نیست.

شهرستان چابهار که به عنوان پایتخت دریایی و تنها بندر اقیانوسی کشور شناخته می‌شود با ۲۲۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۶۵۰ کیلومتری «زاهدان» مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار