رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: جمعیت هلال احمر تا هشتمین روز از نوروز امسال به ۱۹ هزار و ۷۰۰ نفر حادثه دیده در کشور امدادرسانی کرده است.

مهدی ولی پور شامگاه سه شنبه در بازدید از پایگاه‌های امدادی جمعیت هلال احمر کردستان گفت: جمعیت هلال احمر از آغاز طرح نوروزی (۲۵ اسفندماه سال گذشته)  تا هشتم فروردین ماه جاری، بیش از ۲ هزار عملیات امداد و نجات توسط این جمعیت در کشور انجام شده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: از این تعداد عملیات انجام شده هزار و ۹۰ مورد آن مربوط به حوادث ترافیکی و جاده‌ای بوده که به ۱۹ هزار و ۷۰۰ نفر حادثه دیده هم خدمات امدادی ارائه شده است.

به گفته او در این ایام ۹۶۱ نفر مصدوم حوادث جاده‌ای به مراکز درمانی انتقال یافتند و به بیش از پنج هزار نفر نیز خدمات سرپایی دریافت کردند.

ولی پور گفت: جمعیت هلال احمر کشور تامین ساختمان‌های استاندارد جهت صدور فعالیت دائم پایگاه‌های امداد و نجات را در کردستان در دستور کار دارد و این آمادگی را دارد که با ایجاد ساختمان‌های جدید برای پایگاه‌های ثابت جاده‌ای، سطح خدمات امدادی را در این استان ارتقاء دهد.

۳۱ پایگاه ثابت، سیار و پشتیبان جمعیت هلال احمر کردستان در طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۱ دایر هستند.

هنگام مسافرت در صورت وقوع حادثه، شماره ۱۱۲ جمعیت هلال احمر آماده امدادرسانی به آسیب دیدگان است و در کمترین زمان ممکن نیرو‌های امدادی به محل حادثه اعزام می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.