رئیس میراث فرهنگی تکاب گفت: نوروز امسال، روزانه ۵ هزار نفر از آثار تاریخی و جاذبه‌ها گردشگری و طبیعت زیبای این شهر تاریخی دیدن کرده اند.

امیرمطلوبی  گفت: شهرستان تکاب از ابتدای سال جدید تا به امروز میزبان ۴۵ هزار مسافر و گردشگر بود که از این تعداد  ۷ هزار نفر از مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان و ۹ هزار نفر نیز از آثار تاریخی دیگر این شهرستان بازدید کرده اند.

وی می گوید: مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان، کوه زندان سلیمان، زندان برنجه، چملی گول، آبشار و چشمه‌های آب گرم قینرجه، آب سرد معدنی روستای اغول بیک، مساجد جامع و اوغول بیک، بقعه ایوب انصاری،، قلعه سردار افشار تکاب، دژ ساری قورخان، غار سه پانچه، دژ بلقیس، بازار روباز تکاب، پل ساروق و کلیسای چهار طاق از جمله مکان‌های پر بازدید مسافرین و گردشگران در نوروز بوده است.

به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تکاب، با فروکش کردن تهاجم کرونا و وضعیت زرد کرونایی شهرستان، تعداد مسافران و گردشگران شهرستان افزایش یافته است و نسبت به سال‌های قبل در پذیرش تعداد گردشگران با ۱۱ درصد رشد نسبت به سال قبل روبرو بودیم.

شهرستان تکاب در منتهای علیه جنوبی استان و در ۳۰۰ کیلومتری ارومیه؛ مرکز استان آذربایجان غربی واقع شده است و آثار و جاذبه‌های فراوان تاریخی و گردشگری از جمله، تخت سلیمان و آتشکده آذرگشنسپ که به عنوان یک اثر برجسته در میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌ پذیران مسافران و گردشگران در ایام نوروز بوده است.

محوطه باستانی تخت سلیمان و آتشکده آذرگشنسپ با قدمت ۳۵۰۰ ساله جزو ده اثر بزرگ ملی در دست بازسازی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.