رییس هیات گلف استان اصفهان گفت: گلف در چندسال اخیر رشد قابل توجهی در استان داشته است اما با این وجود انتظار می‌رود حامیان مالی بخش خصوصی و باشگاههای حرفه ای بزرگ این رشته را حمایت کنند.

کوروش محمدی گفت: تاکنون رشته گلف مورد توجه حمایت‌کنندگان مالی ورزش نبوده و علت آن این است که در رسانه نمودی نداشته است.

بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر به صورت پراکنده در رشته‌های گلف بزرگ، مینی‌گلف، وودبال، کراکت و رشته‌های زیرمجموعه گلف در استان اصفهان مشغول فعالیت هستند.

به گفته او این رشته پیش از این در استان زیاد مورد توجه نبود و چندین سال است که به آن توجه شده و فضا به سمتی می‌رود که سازماندهی بین ورزشکاران در حال انجام است.

اکنون تیم‌های مقاطع سنی و تیم‌های خاص از اقشار مختلف از جمله تیم رسانه تشکیل شده و ورزشکاران این رشته در سطح کشوری رتبه‌های خوبی را کسب کرده اند.

محمدی می‌گوید هیات به دنبال استعدادیابی در سنین پایه، کودکان و به ویژه نوجوانان است تا تیم‌هایی را در مینی‌گلف و گلف بزرگ تربیت کنیم و تیم‌های رده سنی زیر ۱۸ سال استان نیز محصول همین طرح‌های استعدادیابی است.

رییس هیات گلف استان اصفهان تیم‌های قدرتمند گلف در استان را از بین بانوان دانست و گفت: یکی از رشته‌هایی هستیم که در بخش بانوان رشد خوبی داشته و خود را نشان داده است.

محمدی از فعال بودن میدان گلف بزرگ استاندارد و ۱۸ گِرِین در مجموعه ورزشی نقش جهان خبردادو گفت: در نایین، گلپایگان و کاشان زیرساخت‌هایی را در زمینه مینی‌گلف و گلف بزرگ داریم و نیز زمین‌هایی در حال ساخت و آماده سازی است.

به گفته او مسابقات مینی گلف زیر ۱۸ سال کشوری درپیش است که اصفهان از تیم‌های فعال در لیگ گلف و مسابقات کشوری است و احتمال دارد در سال ۱۴۰۱ بتوانیم میزبانی مسابقات مینی‌گلف کشوری را بگیریم.


رییس هیات گلف استان اصفهان پیشرفت رشته گلف در استان را حدود ۷۰ درصد دانست و مابقی را نیز منوط به توسعه ورزش همگانی در استان و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای آن برشمرد.

به صورت سازمان یافته و رسمی حدود ۲۲۰ ورزشکار و ۱۵ مربی دارای مدرک مربیگری در اصفهان در رشته ورزشی گلف فعالیت دارند، اما به گفته رییس هیات گلف استان حدود نزدیک به ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر به صورت پراکنده این رشته ورزشی را دنبال می‌کنند.


منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار