توقف ساخت کپسول‌های Crew Dragon

به گفته شرکت اسپیس ایکس دیگر فضانوردی با کپسول‌های Crew Dragon به ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب نمی‌شود.

با اعلام مسئولان شرکت SpaceX، دو سال پس از پرتاب اولین فضانوردان در کپسول Crew Dragon به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)، این فضاپیما دیگر تولید نمی‌شود.

به گزارش digitaltrends، به گفته گوین شاتول رئیس اسپیس ایکس، این شرکت در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای اضافه کردن Crew Dragons به ناوگان چهار کپسول فعلی اش ندارد. البته ساخت قطعات برای فضاپیمای Crew Dragon فعلی ادامه دارد. طبق شواهد، نسل بعدی Starship متشکل از تقویت کننده Super Heavy و فضاپیمای Starship است. احتمالا از این محصول برای اجرای ماموریت‌های کره ماه و حتی سفر‌های دریایی به مریخ استفاده می‌شود. همیشه و پس از هر پرواز، خدمه دراگون‌ها در یک مرکز ویژه اسپیس ایکس در مرکز فضایی کندی نگهداری و قطعات فضاپیما بازسازی می‌شوند.

فضاپیمای Crew Dragon

اولین بار در سال ۲۰۱۹ سفینه فضایی دراگون با ظرفیت چهار نفر در یک پرواز آزمایشی بدون خدمه به ایستگاه فضایی پرواز کرد. یک سال بعد، داگ هرلی و باب بهنکن فضانوردان ناسا سوار بر موشک فالکون ۹ به ایستگاه فضایی بین المللی رفتند. چهار سفر به همراه خدمه به و از ایستگاه فضایی بین‌المللی و یک سفر مداری حاصل کار کپسول‌های Crew Dragon بوده است.

ماموریت فضایی

ماموریت بعدی Crew Dragon روز ۶ آوریل انجام می‌شود. سه گردشگر فضایی و یک فضانورد سابق ناسا برای اقامت بیش از یک هفته به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌روند. این اولین سفر خصوصی فضانوردان ناسا و اسپیس ایکس به فضا است. هر یک از این سه شهروند حدود ۵۵ میلیون دلار برای تجربه یک بار زندگی در خارج از جو زمین پرداخت کرده اند.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار