فرماندار پارس آباد:

ساماندهی کشتارگاه صنعتی دام پارس آباد ضروری است

فرماندار شهرستان پارس آباد بر لزوم ساماندهی کشتارگاه صنعتی دام و مبارزه مستمر با کشتار غیر مجاز با همکاری بین بخشی دستگاه‌های مرتبط این شهرستان تاکید کرد.

جابر جهان گفت: دامپزشکی به عنوان متولی اصلی حوزه سلامت و بهداشت عمومی باید با جدیت تمام در حوزه ساماندهی کشتارگاه ورود کرده و فرمانداری با تمام توان و همکاری دستگاه‌های مرتبط پشتیبان دامپزشکی بوده و قطعا از دامپزشکی حمایت لازم انجام خواهد داد.

فرماندار شهرستان پارس آباد در دیدار با مدیر کل دامپزشکی استان ضمن تشکر از دامپزشکی در پلمب ۷۵ مغازه قصابی و کباب فروشی در راستای مبارزه با کشتار غیر مجاز در این شهرستان در سال گذشته خواستار تداوم نظارت‌های دامپزشکی در قصابی‌های حاشیه شهر شد و گفت: بازدید‌های میدانی و دوره‌ای نشان می‌دهد میزان کشتار غیر مجاز و تخلف در این زمینه نسبت به ماه‌های قبل کاهش محسوس و چشمگیری دارد.

جهان با اشاره به نقش مهم دامپزشکی در پیشگیری از بیماری‌های مختلف دامی گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی، شهرستان پارس آباد به عنوان یک شهر مرزی در یک منطقه پرخطر و پر ریسک از نظر بیماری‌های دامی قرار دارد و با توجه به حجم بالای سرمایه و اشتغال بخش دامپروری ضرورت دارد مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

او حمایت خود را از طرح‌های مبارزه با بیماری‌های دامی در منطقه اعلام و برای کمک به افزایش و تقویت اعتبارات دامپزشکی قول مساعد داد.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل نیز در این دیدار ضمن تبریک انتصاب فرماندار با ارائه گزارشی از عملکرد دامپزشکی در حوزه‌های مختلف فعالیت گفت: سال گذشته علیرغم وجود مشکل اعتباری توانستیم ۱۰۰ درصد جمعیت دامی منطقه را بر علیه بیماری استراتژیک تب برفکی واکسینه و باعث ایجاد ایمنی پایدار در منطقه شویم.

بهلول تکلوی همچنین گزارشی جامع از عملکرد دامپزشکی استان و اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی در عید نوروز ارائه و با اشاره به مشکلات پیش روی دامپزشکی که گا‌ها باعث ایجاد مشکل و وقفه در تحقق اهداف بهداشتی می‌شود گفت: اداره کل دامپزشکی استان از ۱۴ اسفند سال گذشته به حال آماده باش کامل بوده و با تجهیز و ساماندهی ۲۸ اکیپ ثابت و سیار اقدام به تشدید بازرسی از اماکن تحت پوشش نظیر کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه ها، کارگاه‌های بسته بندی فرآورده‌های خام دامی، قصابیها، مرغ و ماهی فروشی‌ها کرده است.

او با بیان اینکه این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت گفت: از عدم تمکین و خدمات رسانی مطلوب کشتارگاه صنعتی دام این شهرستان انتقاد کرد و خواستار حمایت همه جانبه فرمانداری از دامپزشکی در این راستا شد.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل کمبود اعتبارات و نیروی انسانی را مهمترین چالش پیش روی دامپزشکی عنوان و خواستار تقویت و ترمیم اعتبارات دامپزشکی شد و گفت: افزایش اعتبارات موجب تقویت خدمات رسانی دامپزشکی در منطقه می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.