در ۴۸ ساعت گذشته هیچ گونه فوتی کرونا در استان مرکزی گزارش نشده است.

جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و رئیس خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی آمار کرونای استان مرکزی در ۴۸ ساعت گذشته را به صورت زیر تشریح کرد.

خوشبختانه در دو روز گذشته مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش نشده است که با این حساب تعداد فوتی‌ها در اثر این بیماری در استان همان ۳ هزارو۱۸۴ نفر می‌باشد.

بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس ۱۱۰مورد جدید در ۴۸ساعت گذشته در استنان مرکزی شناسایی شده اند که بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون به ۱۲۳ هزارو ۳۱۶ نفر رسیده است.

از این تعداد مورد جدید مبتلایان به کرونا ۲۲ نفر در بیمارستان‌های استان مرکزی بستری شده اند.

۸۸ مورد از این بیماران جدیدهم به صورت سرپایی بوده، که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه می‌شوند.

طبق رنگ بندی جدید در تاریخ ۶ فروردین ۱۴۰۱ کرونایی ۲ شهرستان استان مرکزی قرمز، ۷ شهرستان استان مرکزی قرمز، ۳ شهرستان نارنجی و ۲ شهرستان زرد هستند.

اولین مورد کرونا ویروس در ایران در تاریخ ۳۰ بهمن در قم اعلام شد و فردای آنروز در روز اول اسفند ماه همین سال اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد و استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به ویروس کرونا در آن مشاهده شد، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما دوباره اوج گرفت و فراز و نشیب داشت و اکنون موج ششم کرونا در مرحله افول است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.