خودروی پژو ۳۰۸ به علت خرابی فرمان در تست‌ها شکست خورد.

آزمایش مانور فراری تا سال ۱۹۹۷ به عنوان آزمایش گوزن شناخته می‌شد. در اکتبر همان سال، روزنامه‌نگاری به نام Teknikens Värld در تست، خودروی کلاس A را چرخانده و منجر به توقف فروش این مدل مرسدس شد. البته شرکت مرسدس بنز همه خودرو‌ها را برای بازسازی فراخواند.

به گزارش motor۱، تست گوزن یا Moose test برای اندازه‌گیری ثبات و پایداری خودرو‌ها در مقابل انحراف و چپ شدن آن‌ها در زمان تغییر ناگهانی مسیر استفاده می‌شود. برای تکمیل این آزمایش باید از ماشین دوم استفاده شود. جدیدترین سری آزمایش‌های معروف به گوزن نسل پژو ۳۰۸ را در بر می‌گیرد. این مدل یک پلاگین هیبریدی با GT Pack و گران‌ترین نسخه این مجموعه است. این خودرو در بزرگ‌ترین کشور اروپای جنوبی با قیمتی بیش از ۴۳ هزار یورو به فروش می‌رسد. مهندسان در این تست با مشکلات فنی هاچ‌بک کامپکت مواجه شدند. پس از چندین بار اجرای آزمایش گوزن، فرمان برقی ۳۰۸ دوام نیاورد. در یکی از مراحل آزمایش با سرعت ۷۳ کیلومتر در ساعت، EPS دچار مشکل شد. با خاموش و روشن کردن مجدد ماشین به شکل موقت آزمایش انجام شد.

خودروی پژو ۳۰۸

طبق شواهد، دسته ابزار دیجیتال خودرو یک پیام هشدار قرمز در مورد عدم وجود EPS نشان داده است. البته یک ماشین دوم و مشابه با همان لاستیک‌های میشلن Primacy ۴ با ابعاد ۲۲۵/۴۰ R۱۸ در آن جا وجود داشت. آزمایش این هاچ‌بک برقی در نهایت به پایان رسید. بالاترین سرعت ورود خودرو بدون از بین بردن مخروط‌ها در طول آزمایش گوزن ۷۲ کیلومتر در ساعت بود. مدل قبلی این ماشین دارای سرعت ورودی ۸۲ کیلومتر در ساعت بود.

پژو ۳۰۸ در  آزمایش گوزن


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
امیر
۱۷:۴۴ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
تبریک میگم به شرکت های خودرو سازی ایران یه نمونه دیگه کپی بی کیفت کردنشون پیدا کردن امیدوارم به شادی استفاده کنید