مرکز آمار فلسطین در گزارشی اعلام کرد از آغاز اشغالگری صهیونیست‌ها تا پایان ۲۰۲۱، رژیم صهیونیستی ۸۵ درصد خاک فلسطین را اشغال کرده است.

مرکز آمار فلسطین (وابسته به تشکیلات خودگردان) در جدیدترین گزارش خود که به مناسبت روز زمین فلسطینی منتشر شد، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی ۸۵ درصد خاک فلسطین را به اشغال خود در آورده است. این گزارش تا پایان سال ۲۰۲۱ را در بر می‌گیرد.

به گزارش  القدس العربی، در گزارش این سازمان آمده است: از سال ۱۹۴۸ در داخل و خارج فلسطین حدود ۱۰۰ هزار نفر شهید شده‌اند و از زمان انتفاضه الاقصی (انتفاضه دوم که در سال ۲۰۰۰ آغاز شد.) نیز ۱۱۳۱۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

طبق این گزارش، سال ۲۰۱۴ (مصادف با جنگ ۵۱ روزه غزه) خونین‌ترین سال فلسطین بود، به طوریکه ۲۲۴۰ نفر به شهادت رسیدند که از این تعداد ۲۱۸۱ نفر از اهالی غزه بودند.

مرکز آمار فلسطین تعداد اسرا در زندان‌های رژیم صهیونیستی را نیز بالغ بر ۴۴۰۰ نفر از جمله ۱۶۰ کودک و ۳۳ زن اعلام کرد و گفت: در سال ۲۰۲۱ حدود ۸۰۰۰ فلسطینی بازداشت شدند که از این تعداد ۱۳۰۰ نفر کودک و ۱۸۴ نفر دیگر زن بودند. همچنین ۱۵۹۵ فلسطینی هنوز در بازداشت اداری به سر می‌برند، بدون اینکه روند دادرسی آن‌ها طی شود.

همچنین جمعیت فلسطینی‌های ساکن این کشور تا پایان سال ۲۰۲۱، حدود ۱۳.۸ میلیون نفر برآورد شده است که از این تعداد ۵.۳ میلیون نفر در کرانه باختری و غزه به سر برده و ۱.۶ میلیون نفر نیز در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ و تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی هستند. همچنین حدود ۶.۲ میلیون فلسطینی نیز در کشور‌های عربی و ۷۳۸ هزار فلسطینی دیگر در کشور‌های غیر عربی ساکن هستند.

در بیانیه سازمان مرکزی آمار فلسطین آمده است: اشغالگران اسرائیلی به طور مستقیم از ۷۶درصد از کل مناطق طبقه بندی شده تحت عنوان ج بهره‌برداری کرده و شورا‌های منطقه‌ای شهرک‌ها حدوداً بر ۶۳درصد از آن‌ها را به کنترل درآوردند.

سازمان مرکزی آمار فلسطین در بیانیه خود توضیح داد: حدود ۱۸ درصد از مساحت مناطق مصادره شده در کرانه باختری برای اهداف نظامی استفاده می‌شود؛ در حالی که دیوار الحاقی [که در سال ۲۰۰۲ ایجاد شد] بیش از ۱۰درصد از کرانه باختری را نابود کرد و به بیش از ۲۱۹ سکونت‌گاه فلسطینی خسارت وارد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اشغالگران اسرائیلی هم‌اکنون بیش از ۸۵ درصد از کل مساحت مرز‌های تاریخی فلسطین را تصرف کرده و از آن‌ها بهره‌برداری می‌کنند.

سی‌امین روز از ماه مارس در فلسطین روز زمین نام دارد؛ نام‌گذاری این روز به این نام، به حوادث سال ۱۹۷۶ در فلسطین برمی‌گردد؛ روزی که اشغالگران صهیونیست ۲۱ هزار کیلومتر مربع از زمین فلسطینیان را مصادره و به مهاجران واگذار کردند که قیام فلسطینیان را در پی داشت که در این اعتراضات نیز برخی به شهادت رسیده و تعداد بسیاری زخمی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار