پس از دو جمهوری لوهانسک و دونتسک، رئیس جمهوری اوستیای جنوبی تمایل خود را برای پیوستن به روسیه اعلام کرد.

آناتولی بیبیلوف، رئیس جمهور اوستیای جنوبی، تمایل خود را برای پیوستن به روسیه اعلام کرد و توضیح داد که به زودی گام‌هایی در راستای تحقق این هدف خواهد برداشت.

به گزارش راشاتودی، بیبیلوف با صدور بیانیه‌ای گفت: «من معتقدم که اتحاد با روسیه هدف استراتژیک ما، مسیر ما و تامین کننده امنیت مردم ما است. این مسیری است که ما دنبال خواهیم کرد و در اسرع وقت اقدامات قانونی مربوطه را انجام خواهیم داد.»

او در ادامه افزود که مردم اوستیا دچار تفرقه شده اند و هدف تاریخی و استراتژیک خود را در وحدت در چارچوب یک دولت، یعنی روسیه می‌بینند. اوستیا در سال ۲۰۱۴، زمانی که کریمه به روسیه پیوست، فرصت خود را برای تحقق این هدف از دست داد، اجازه نخواهد داد که این اتفاق دوباره تکرار شود.

اسفند ماه سال گذشته بود که با تشدید تنش بین اوکراین و روسیه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، فرمان به رسمیت شناخته لوهانسک و دونتسک، دو جمهوری خودخوانده را صادر کرد. این فرمان خوشحالی مردم دو جمهوری به دنبال داشت، اما از طرفی دیگر نیز جوامع بین المللی این اقدام را رد کردند و سرانجام چند روز بعد از صدور این فرمان، روسیه به اوکراین حمله کرد. هم اکنون سی و پنج روز از آغاز این جنگ میگذرد و تعداد زیادی از افراد بیگناه کشته و آواره شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۰ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
روسها هنوز استعمار گری خودشون رو فراموش نکردن وبا دخالت در امور کشورهای اطراف خود باعث تفرقه و بی ثباتی در اون کشورها میشن،به بهانه حضور روسها در یک منطقه دایل نمیشه اون رو به کشورت الحاق کنی،،،،پس این جور باشه در کشور ما اقوام مختلفی داره(عرب،کرد،ترک،ترکمن ،بلوچ...) و کشورهای اطراف بتونن اون مناطق رو اشغال کنن!!!!!!!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
نتیجه خود فروشی و نژاد پرستی اوکراینا تیکه تیکه شدن اوکراینه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
اوکراین خود فروخته لکه ننگیه که باید از صفحه روزگار پاک بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
ای کاش پادشاه ظالم بحرین و باکو و برادران افغانستان و تاجیکستان هم به اغوش مادر خود ایران برمیگشتند
آخرین اخبار