معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه‌ها باید به سمت تولید بروند و از فضای صرفا آموزشی خارج شوند، دانشگاه باید در بین مردم باشد و مشکلات جامعه را ببیند و با ابزار پژوهش راهکار رفع مشکل جامعه را ارائه کند.

 یونس پناهی در سفر به استان قم و در جلسه با هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: شعاری که امسال رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال فرمودند، بسیار مهم و پرمعناست که بار مسئولیت ما را چندین برابر می‌کند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید تولید از دل دانش و مسایل علمی بیرون آید و تاکید رهبر معظم انقلاب نیز بر این است که بتوانیم تولیدات علمی داشته باشیم.

پناهی گفت: باید در تحقیق به سراغ مسایلی برویم که نیاز داریم، تحقیقات پاسخگو یکی از مسایل ضروری در جامعه است و باید بر این اساس گام برداریم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  با اشاره به ویژگی‌های هر دانشگاه علوم پزشکی در کشور گفت: به هر دانشگاه یک ماموریت اصلی پژوهشی در کنار دیگر کار‌ها و فعالیت‌ها خواهیم داد و این ماموریت نیز بر اساس شعار سال است.

پناهی همچنین بر لزوم ارتباط گیری موثر با مراجع عظام تقلید و علما تاکید کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی قم در این حوزه باید فعالیت داشته باشد و اقدام‌های پژوهشی را برای این عزیزان تشریح کند که در این راستا حمایت آن‌ها را نیز خواهیم داشت.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر امر جوانگرایی و جذب نخبگان نیز تاکید کرد و گفت: باید به امر مهم توجه داشته باشیم و بدانیم که استفاده و بهره‌گیری از نخبگان در حوزه‌های علمی و تولیدات مهم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه، تحقیق را موتور محرک برای ارتقای مباحث علمی در کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به ویژگی‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور به منظور بهبود توان داخلی و ارتقای آن، پژوهش‌های کاربردی بسیار مهم و اساسی است که باید مد نظر باشد.

مهدی مصری با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» گفت: رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر در نامگذاری سال بر تولید تاکید داشتند و امسال به همراه تاکید بر این امر، به همراهی حوزه‌های دانش بنیان و پژوهشی عنایت ویژه‌ای دارند.

او همچنین با تاکید بر ارتباط گسترده میان حوزه‌های مختلف با معاونت پژوهش گفت: یک برنامه جامع برای درمان استان در حال تدوین است که ارتقای توانمندی‌های دانشگاه در این حوزه مستلزم پژوهش محور شدن این امور است.

مصری گفت: شهر مقدس قم به عنوان پایگاه جهان تشیع، یک شهر بین‌المللی است که ظرفیت بسیار خوبی در توسعه علوم انسانی و مباحث میان رشته‌ای دارد و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، آمادگی داریم که به عنوان حلقه واسط میان حوزه علمیه و وزارت بهداشت نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

همچنین معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» گفت: طبق تاکیدات صورت گرفته و هماهنگی‌های انجام شده، در تلاش هستیم تا شرکت‌های دانش بنیان را ارتقا دهیم و از ظرفیت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم در امر تولید استفاده کنیم.

علیرضا کوهپایی گفت: یکی از نگاه‌های ما توجه به حوزه صنایع است که بتوانیم اقدامات و طرح‌های پژوهشی را کاربردی پیش ببریم و در این راستا، دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاهی را نیز راه اندازی کرده ایم.

او گفت: توجه به مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی قم و راه اندازی نمایندگی‌های آن در دانشکده‌ها از دیگر برنامه هاست تا بتوانیم استعداد‌ها را کشف کنیم و در گسترش مباحث علمی تلاش داشته باشیم.

کوهپایی گفت: راه اندازی آزمایشگاه نانوفناوری، راه اندازی شعبه شتاب دهنده پرسیس ژن و تلاش برای راه اندازی اتاق پاک از دیگر مسایلی است که انجام شده است.

کوهپایی گفت: در برنامه‌های بعدی در نظر داریم تا کارخانه نوآوری پردیس فناوری سلامت، پارک علم و فناوری و مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی را نیز؛ در دستور کار داشته باشیم.

 معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، به دفتر مرحوم آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید که به تازگی رحلت کرده است، رفت و عرض تسلیت خود و وزیر بهداشت را به فرزندان آن مرحوم اعلام کرد.

فرزند مرحوم آیت الله علوی گرگانی در این دیدار، ضمن عرض سلام به وزیر بهداشت، از خدمات مجموعه حوزه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی قم به منظور خدمات و تلاش‌های صورت گرفته در زمان بستری مرحوم آیت الله علوی گرگانی و ارایه خدمات به زایران نیمه شعبان و مسافران نوروزی قدردانی کرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت همچنین از بخش‌های گوناگون بیمارستان شهید بهشتی شهر قم بازدید و از بیماران عیادت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار