وزیر بهداشت گفت: با مشارکت مردم در حال حاضر کشورمان، جزو ۱۰ کشور دنیا در اجرای برنامه واکسیناسیون محسوب می‌شود.

بهرام عین اللهی گفت: در ایام نوروز  تعطیلی در هیئت دولت وجود نداشت و این امر نشان دهنده هم و غم دولت در رفع مشکلات و موانع است.

او گفت: پس از دوران هشت سال دفاع مقدس و پس از مایوس شدن دشمن از حربه‌های مختلف برای به زانو در آوردن میهن، کشورمان درگیر تحریم‌ها و فشار‌های ناجوانمردانه متعددی شد و امروز دشمنان انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند با تحریم‌ها و فشار بیشتر، مردم را از انقلاب اسلامی مایوس کنند.

به گفته او جنگ اقتصادی شاید به مراتب از جنگ تحمیلی دشوار‌تر باشد و مسدود کردن منابع غذایی و دارویی فشار‌های مضاعفی را به مردم وارد می‌کند که این تحریم‌ها به این دلیل است اجازه ندهند دولت به هدف اصلی خود که افزایش رفاه مردم است، برسد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: امروزه مقابله با دشمن یکی از کار‌های اصلی به شمار می‌رود و افرادی که در مسیر تولید محصول فعالیت می‌کنند به طور حتم درمیدان جهاد و مبارزه قرار گرفتند.

عین اللهی گفت: با اجرای این برنامه، تلاش می‌شود در مناطق کم برخوردار با توجه به منابع موجود، خدمات را گسترش دهیم و از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم خواسته شده است که در این مسیر همکاری و مشارکت داشته باشند تا بتوان بخشی از مشکلات و کمبود‌ها را برطرف کرد.

او گفت: در این برنامه، اگر تنها از ظرفیت پرسنل بهداشتی و درمانی استفاده می‌شد تزریق این تعداد واکسن دو سال زمان می‌برد. 

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: بر این اساس ساخت بیمارستان جدید در بردسکن امکان پذیر نیست، اما با توجه به نیاز شهرستان، می‌توان از منابع غیر دولتی برای اجرای این پروژه استفاده کرد.

شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در امسال شهرستان‌هایی که از نظر بعد مسافت به مشهد فاصله بیشتری دارند، تعداد متخصص بیشتری اعزام شد تا ضمن گسترش دسترسی و خدمات رسانی، از انتقال بیماران به سایر شهرستان‌ها جلوگیری شود.

او گفت: بخش مراقبت‌های ویژه این مرکز درمانی، چهار تخت مصوب دارد که با اتمام اعتبار بخشی دو تخت ویژه دیگر نیز اختصاص خواهد یافت.

محمدرضا رضانژاد رئیس شبکه بهداشت و درمان بردسکن گفت: با نصب و راه اندازی دستگاه سی تی اسکن در این شهرستان، میزان اعزام بیماران به سایر شهرستان‌ها ۵۰ درصد کاهش یافت.

او گفت: تامین تجهیزات مورد نیاز در حوزه چشم پزشکی و ارتوپدی از دیگر نیاز‌های این شهرستان محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.