بسیجیان و پاسداران لارستانی در تعطیلات نوروز با حضور در مناطق محروم و شرکت در اردوهای جهادی مشغول خدمات‌رسانی هستند تا نشان دهند در اوج لذت تعطیلات از خود می‌گذرند تا لبخند رضایتی بر لبان همنوع خود بنشانند.

 تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای در کنار خانواده بودن، سفر کردن، استراحت کردن، شرکت در دورهمی‌ها، انجام تفریحات و گردش و غیره است اما هستند انسان‌هایی که تعطیل و غیرتعطیل، عید و غیر عید را نمی‌شناسند و برای آن که بتوانند گره‌ای از کار بگشایند، از آسایش خود می‌گذرند و دست بکار و تلاش می‌زنند.

قصه جهادگران سر دراز دارد چراکه روایت ازخودگذشتگی ها و انجام کارهای بزرگ و اثرگذار آن ها را دیده و شنیده‌ایم.

این بار داستان مربوط به جهادگران لارستانی است که با برنامه‌ریزی بسیج سازندگی سپاه ناحیه لارستان در قالب ۵ گروه مجزا با اعزام به مناطق محروم خطه لارستان دست به کارهای بزرگ زده‌اند.

 سرهنگ عیسی افسری فرمانده سپاه ناحیه لارستان سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، خدمت‌رسانی به محرومان را یک وظیفه همگانی و در زمره وظایف دینی و انسانی دانست و گفت: جهادگران لارستانی در گذشته بارها در صحنه‌‌ها و حوادث مختلف مانند سیل، زلزله، کرونا، محرومیت‌زدایی و اشتغال‌آفرینی اراده خود را به اثبات رسانده‌اند.

جهاد تعطیل‌بردار نیست/محرومیت‌زدایی در ایام نوروز

او گفت: پس از آغاز سال جدید سه گروه جهادی متشکل بسیجیان، پاسداران و قشرهای مختلف مردم با حضور در روستاهای زاهد محمود، بلوچی و هرمود، و شهر دهکویه در عرصه‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی،واکسیناسیون دامپزشکی ،محرومیت‌زدایی و غیره دست به جهاد زده‌اند.

افسری گفت: گروه جهادی پیامبراعظم(ص) وابسته به پایگاه امام حسین(ع) با تعداد ۴۰ جهادگر و با جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی نیک‌اندیشان با حضور در روستای زاهدمحمود در حال خدمات‌رسانی هستند، 

فرمانده سپاه ناحیه لارستان  گفت:  اعضای این گروه در کنار ساخت طرح های عمرانی منازل، حمام و سرویس بهداشتی و آشپزخانه  با بهره‌گیری از کمترین امکانات در زمینه‌های گوناگون مانند آموزش تحصیلی، سبک زندگی، فرزندآوری و تربیت فرزند، مسایل مرتبط با زندگی زوجین، آسیب‌های اجتماعی و غیره فعالیت دارند.

جهاد تعطیل‌بردار نیست/محرومیت‌زدایی در ایام نوروز

او با اشاره به حضور گروه جهادی شهید برونسی با عضویت جهادگران پاسدار ناحیه لارستان در شهر دهکویه  برای ساخت منزل مددجویان در قالب طرح ۳۲۰۶ واحدی تفاهم با کمیته امداد امام خمینی (ره)  گفت: قرار است در مرحله اول در سطح لارستان تعداد ۵ مسکن با همکاری بسیج سازندگی ،گروه های جهادی و کمیته امداد و بنیاد مسکن و خیرین محترم  برای نیازمندان ساخته  شود.

افسری گفت:گروه جهادی شهید بامداد متشکل از جهادگران طلبه نیز با حضور در روستای بلوچی در زمینه ساخت منازل مددجویان طرح تفاهم با کمیته امداد امام خمینی (ره) فعال هستند.

فرمانده سپاه ناحیه لارستان گفت: گروه جهادی بسیج مهندسین با همکاری اداره دامپزشکی در راستای واکسیناسیون دام های روستایی در بخش مرکزی لارستان مشغول به فعالیت هستند.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار