مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین پس از طرح مشکلات تامین آب در روستای عمقین بخش طارم سفلی در فضای مجازی، توضیحاتی را در این خصوص و اقدامات این شرکت ارائه کرد.

 داراب بیرنوندی پس از بازنشر مطالبی در خصوصی دشواری اهالی روستای عمقین برای دسترسی به آب شرب، گفت: این شرکت امسال برای طرح خرید برق و تجهیز چاه روستای عمقین بخش طارم سفلی شهرستان قزوین که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اقدام کرده است و با جذب اعتبار مناسب، این پروژه تکمیل می‌شود.

 منبع تامین آب روستای عمقین یک چشمه به فاصله ۱۵۰۰ متری از روستا است که کار اصلاح آن انجام شده، اما به دلیل برودت هوا در روز‌های اخیر، مسیر آن از سرچشمه دچار یخ زدگی شده بود که با تلاش عوامل شرکت آبفا، مرتفع و هم اکنون آب وارد مدار شده است.

وی در خصوص چگونگی تامین آب این روستا ادامه داد: از سویی کار اصلاح شبکه روستا به طول دو و نیم کیلومتر نیز انجام شده و در سال گذشته با توجه به کمبود بارندگی‌ها و کاهش آبدهی چشمه، نسبت به بهسازی چشمه و همچنین حفر چاه اقدام شده و خط انتقال آن به طول ۱۴۰۰ متر تا مخزن انجام شده است.

 از سویی برای اصلاح خط انتقال چشمه شماره ۲ روستا نیز به میزان ۲ کیلومتر لوله در اختیار شورای اسلامی روستا نیز قرار گرفته است.

با توجه به نگاه ویژه دولت برای رفع محرومیت از روستا‌ها اعتبار‌های خوبی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سطح روستا‌های استان در سال گذشته اختصاص یافته و هدف شرکت نیز رفع مشکلات در کوتاه مدت و بلند مدت و بر اساس اولویت‌ها بوده است که در همین زمینه در سال گذشته ۲۰ کیلومتر خط انتقال و ۴۷ کیلومتر شبکه توزیع آب در سطح روستا‌ها توسعه و اصلاح داده شده و نیز ۱۷ باب مخزن با حجم ۲۶۰۰ مترمکعب احداث و ۷ حلقه چاه عمیق نیز حفر و تجهیز شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین توضیح داد که تیم‌های رفع حوادث این شرکت به صورت شبانه روزی در تمامی نقاط شهری و روستایی استان به ارائه خدمت پرداخته و حتی در روز‌های تعطیلی نوروز نیز کشیک‌های ویژه در این زمینه برقرار شده است.

مشترکین می‌توانند در صورت بروز هرگونه حادثه، مراتب را از طریق تلفن ۱۲۲ یا ادارات آب و فاضلاب شهرستان مربوطه و علاوه بر این در روستا‌ها از طریق آبداران پیگیری نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار