اهالی یک روستا در بابل به دنبال کشف معمای صدای مرموز از آب بندان روستایشان بودند که به وکا برخوردند.

چند روزی بود که ساکنان روستای لنگور بابل صداهای عجیبی از داخل آب‌بندان این روستا می‌شنیدند و این موضوع موجب نگرانی و وحشت اهالی شده بود.

شایعاتی مبنی بر وجود خرس یا پلنگ در بین اهالی وجود داشت و اخیراً نیز این صدا به گورکن نسبت داده شد تا اینکه اهالی روستا و گشت‌های بسیج محل به گشت‌زنی در اطراف آب بندان مشغول شدند ولی نشانه‌ ای از صدای عجیب داخل آب‌بندان به دست نیاوردند.

پس از گزارش این رویداد کارشناسان اداره محیط‌زیست شهرستان بابل به منطقه اعزام شدند.

حیدرپور رئیس اداره محیط زیست شهرستان بابل در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این صدا که از آب بندان روستا شنیده می شد مربوط به پرنده‌ای بنام بوتیمار بزرگ یا به قول اهالی وکا است.

به گفته او این پرنده مهاجر است و احتمالا به دلیل سردی هوا، پیری یا برخی دلایل ناشناخته در آب بندان مانده است.

بوتیمار پرندهٔ ای بزرگ از خانوادهٔ حواصیلان است که دو زیرگونه از آن شامل بوتیمار بزرگ و کوچک در ایران زندگی می کنند و محل زیست بوتیمار بزرگ سواحل خزر ، میان نیزارها و باتلاق‌ها است که به دلیل جثه ای که دارد می تواند ماهیان تا دو کیلوگرمی یا یک خرگوش را ببلعد.

حیدر پور می گوید: کارشناسان محیط زیست این پرنده را در آب بندان روستای لنگور مشاهده کرده اند.

راز صدای مرموز در لنگور کشف شد + تصویر
آب بندان لنگور با مساحتی حدود ۷۰۰ هکتار یکی از بزرگترین آبندان های مازندران است که در ۱۰ کیلومتری شمال شرقی بابل قرار دارد و اهالی از آب آن برای کشاورزی استفاده می کنند.

این آب بندان زیستگاه پرندگانی مانند قو، اردک تاجدار، خوتکا، چنگر، حواصیل خاکستری، کشیم کوچک، حواصیل ارغوانی، غاز خاکستری، سیاه کاکل، اردک بلوطی گیلدر و گونه پرنده خاص به نام طاووسک است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.