وزیر نیرو در سبزوار گفت: پیش بینی می‌شود ۲۷ واحد نیروگاهی با ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات در تابستان امسال به بهره‌برداری برسد.

علی اکبر محرابیان در بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی سربداران گفت: مهمترین مشکلات این نیروگاه‌ها تأمین اعتبار و تجهیزات بوده که در حال حاضر با همکاری صنعت برق، مجریان، پیمانکاران و مشاورین این حوزه سرعت خوبی گرفته است.

 بالاترین رکورد افزایش ظرفیت تولید برق در سال ۸۹ با ۶ هزار مگاوات در کشور بود که هم اکنون افزایش ظرفیت حدود ۴ هزار مگاوات را پیش‌بینی کردیم که از بخش احداث نیروگاه‌های حرارتی، نیروگاه‌های تجدیدپذیر است.

او گفت: امسال نیز شاهد قطع برق در کشور خواهیم بود، اما احتمالا با فاصله زمانی کمتر، در سال گذشته فاصله بین تولید و مصرف چیزی نزدیک به ۱۵ هزار مگاوات بود که نشان دهنده این بود که تولید ما از مصرف بسیار عقب‌تر بود.

وزیر نیرو گفت: عملیات اجرایی این نیروگاه در سال ۹۲  شروع شده و در طی بیش از ۸ سال گذشته پیشرفت اندکی داشت، اما در دولت مردمی توسعه نیروگاه‌ها برنامه‌ریزی شده است.

محرابیان گفت: تا کمتر از یک سال ما ۶ هزار مگاوات تولید برق برای این نیروگاه پیش بینی کردیم که این میزان را به واحد‌های نیروگاهی اضافه خواهیم کرد. واحد ۲ و بخش بخار این نیروگاه هم عملیات اجرایی آن بزودی آغاز خواهد شد.

او گفت: مشکلات ارزی این نیروگاه به طور کامل مرتفع شده، اما مشکل اصلی تبدیل ریال و ارز برای نیروگاه است که پیگیری‌های لازم صورت گرفته به طوری که طی دو سه ماه گذشته اعتبارات خوبی به طرح ها تزریق شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.