مدیر سازمان تعاونی روستایی استان اصفهان گفت: بالغ بر یک هزار و ۴۲۳ تُن پرتقال برای مصرف نوروزی مردم استان از ابتدای امسال تا کنون توزیع شده است.

محسن حاج عابدی گفت: بالغ بر ۲ هزار و ۵۵۰ تن پرتقال قبل از آغاز سال نو از استان‌های شمالی وارد اصفهان شد که تا کنون بالغ بر یک هزار و ۴۲۳ تن برای مصرف نوروز مردم اصفهان توزیع شده است.

او به تامین یک هزار و ۲۲۵ تن سیب سمیرم قبل از نوروز خبر دادوگفت: در طول نوروز، سیب و پرتقال توسط ۵۹ مرکز در سطح شهر اصفهان (شامل هشت تشکل تعاونی، ۱۶ فروشگاه کوثر و ۳۵ صنف) و نیز ۱۶۱ مرکز در شهرستان‌ها توزیع شد و بدست مصرف‌کننده رسید.

به گفته حاج عابدی اکنون بالغ بر یک هزار و ۱۲۷ تن پرتقال و ۲۹۰ تن سیب در انبار‌ها موجود است که متناسب با تقاضا توزیع می‌شودهمچنین اصفهان بعد از تهران بالاترین میزان واردات و فروش سیب و پرتقال را داشته است.

بالغ بر ۲۲۰ مرکز تحت نظر بسیج اصناف بر نحوه فروش سیب و پرتقال در ایام نوروز نظارت می‌کردند تا سیب و پرتقال به قیمت واقعی و بدون دخالت واسطه‌گران بدست مصرف‌کنندگان برسد.

مدیر سازمان تعاونی روستایی اصفهان گفت: چندین ناظر مقیم و سیار از زمان ذخیره‌سازی تا پایان توزیع بر نحوه انبارداری، کیفیت، بسته بندی، اطلاع رسانی و توزیع میوه‌های ایام نوروز نظارت دارند.

از ۱۴ اسفند سال گذشته تنظیم بازار میوه ایام نوروز و تهیه و توزیع میوه (پرتقال و سیب) از طریق شبکه تعاونی‌ها و تشکل‌ها و اتحادیه‌های روستایی و کشاورزی اصفهان صورت گرفت.


منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار