رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان هرسین از معرفی خانه گلیم و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان به گردشگران نوروزی خبر داد.

اردشیر رشیدی گفت: تاریخ با نام هرسین عجین شده است؛ هرسین یکی از شهرستان‌های مهم کرمانشاه است که از مهمترین محوطه تاریخی ایران همچون گنج دره، گوردخمه اسحاق وند، بیستون، هتل کاروانسرای لاله و... در آن قرار دارد.

 بیستون در این شهرستان شهرتی جهانی کسب کرده، هرساله هزاران گردشگر داخلی و خارجی از این میراث جهانی بازدید می‌کنند.

در در داخل شهر هرسین هم سرابی وجود دارد که در کنار آن تعدادی آثار تاریخی وجود دارد که آن را به یک مجموعه بی نظیر از جاذبه‌های گوناگون تبدیل کرده است.

 فرهاد تراش (فراتاش)، دروازه سنگی و ساعت آبی از جمله آثار تاریخی همجوار این سراب باستانی هستند.

رشیدی گفت: این سراب و مجموعه آثار تاریخی آن در داخل یک پارک واقع شده‌اند؛ از آنجایی که هرساله تعداد زیادی گردشگر با حضور در این پارک از آثار تاریخی آن بازدید می‌کنند، برای همین خانه گلیم را هم با توجه به قدمت باستانی این هنر دست ساز در داخل آن راه اندازی کردیم.

گلیم هرسین هنری دست بافته‌ای بسیار ارزشمند و با قدمت طولانی است که شهرتی جهانی دارد و هرسین هم به این واسطه به‌عنوان شهر ملی گلیم به ثبت رسیده است.

با توجه به طرح و نقش منحصر به‌فردی که گلیم هرسین دارد، برای گردشگرانی که هرسین را به عنوان مقصد نوروزی خود انتخاب کرده اند، گلیم می‌تواند یک سوغات بسیار مناسب باشد.

به گفته رشیدی، تلاش کرده‌ایم تا در این ایام خانه گلیم هرسین را به گردشگران نوروزی معرفی کنیم که در آن یک نمایشگاه صنایع دستی هم برپا شده است.

 ظرفیت‌های خوبی اعم از مراکز اقامتی و مدارس برای اسکان میهمانان نوروزی استفاده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.