وزارت خارجه روسیه در واکنش به تحریم‌های یکجانبه‌علیه افراد و نهاد‌های روسی، شماری از مقامات ارشد اتحادیه اروپا را در لیست سیاه خود قرار داد.

مسکو اعلام کرد که در واکنش به تحریم‌های یکجانبه‌ای که این اتحادیه در هفته‌های اخیر علیه افراد و نهادها در روسیه اعمال کرده است، محدودیت‌هایی را برای مقامات ارشد اتحادیه اروپا اعمال می‌کند.

به گزارش آرتی عربی، در بیانیه‌ای که امروز (پنجشنبه) منتشر شد، آمده است: در واکنش به تحریم های دسته جمعی یکجانبه اتحادیه اروپا، طرف روسی تصمیم گرفت بر اساس اصل عمل متقابل که یکی از اصول اساسی حقوق بین الملل است، لیست سیاه نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ساختارهای اروپایی را گسترش دهد.

این وزارتخانه توضیح داد که این محدودیت‌ها شامل مقامات ارشد اتحادیه اروپا از جمله تعدادی از کمیسیون‌ها، رؤسای ساختارهای نظامی اتحادیه و اکثریت نمایندگان پارلمان اروپا که «سیاست‌های ضد روسی» را ترویج می‌کنند، می‌شود.

در این بیانیه اشاره شده است که در فهرست سیاه روسیه اسامی مقامات بلندپایه از جمله نمایندگان دولت ها و پارلمان های تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، شخصیت های عمومی و کارمندان رسانه ها که مسئولیت اعمال تحریم های غیرقانونی علیه روسیه را بر عهده دارند نیز درج شده است.

این وزارتخانه در پیامی شفاهی به نماینده اتحادیه اروپا در مسکو از رویه جدید خود اطلاع داده و هشدار داده است که هر گونه اقدام خصمانه اتحادیه اروپا و اعضای آن از این پس پاسخ سختی را به همراه خواهد داشت.

وزارت خارجه روسیه اسامی مقامات اروپایی که در لیست سیاه قرار گرفته اند را فاش نکرد.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که «سیاست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه فراتر از همه مرزها است» و تصریح کرد که بروکسل از زمانی که مسکو عملیات نظامی خود را در اوکراین در ۲۴ فوریه آغاز کرد، محدودیت‌های یکجانبه‌ای را «به‌صورت دسته جمعی و خودسرانه» علیه شرکت ها و شهروندان روسی اعمال کرده است.

این بیانیه اتحادیه اروپا را مسئول «نادیده گرفتن تمام استانداردهای حقوقی بین‌المللی» با انتشار اطلاعات شخصی افرادی که در لیست سیاه خود هستند، عنوان کرد.

این وزارتخانه تاکید کرد: اقدامات اتحادیه اروپا بخشی از رویکرد جمعی غرب با هدف بازدارندگی روسیه و تابع ساختن توسعه آن در خدمت از سرگیری هژمونی مطلق خود در جهان، جلوگیری از تضمین امنیت و حفظ منافع ملی کشورمان است و حق مسکو برای تعیین دستور کار مستقل و سازنده در سطح بین المللی را انکار می کند.

این بیانیه ادامه داد: تحولات هفته های اخیر نشان داده است که این تلاش ها محکوم به شکست هستند.

این وزارتخانه هشدار داد که اقدامات اتحادیه اروپا نه تنها به بن بست در روابط خود با روسیه منجر می شود، بلکه امنیت و رفاه شهروندان خود و ثبات سیستم اقتصادی و مالی جهانی را نیز به خطر می اندازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۱:۴۱ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
تزار تروریست روس
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۱:۳۸ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
این پوتینه در جا جواب دندانشکن میده خوشم میاد از شجاعت وقاطعیتش هیچوقت بهشون باج نمیده افرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
دنیا به حال تو گریه میکنه بعد اورپا را تحریم کردی خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
معلومه که هیچ اطلاعاتی از موقعیت کشورها نداری فقط طرز فکر کودکانه ات رو نمایان می کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
ای نادان برو کمی تفکر کن با این تحلیلت
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۰۹:۴۹ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
مرحبا درست گفتی کار اروپا و آمریکا از گریه گذشته ودارن شیون میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
چشم در برابر چشم !!!

درود بر روسیه

مرگ بر شاه

مرگ بر زلنسکی

مرگ بر امریکا
United States of America
ناشناس
۰۱:۴۳ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
شما احتمالا در یادبود ترکمن چای که در سفارت روسیه برگزار شد شرکت نکردید
آخرین اخبار