فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران گفته است که از ۲۶ مارچ تاکنون هشت کارمند رسانه‌‌ای توسط طالبان بازداشت و دو رسانه تعطیل شده‌اند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) در واکنش به ممنوعیت پخش برنامه‌های رسانه‌های خارجی از سوی طالبان گفت که سرکوب رسانه‌ها با قطع پخش برنامه‌های بین‌المللی تشدید می‌شود.

طالبان به‌تازگی پخش برنامه‌های بی‌بی‌سی، صدای امریکا، دویچه‌وله و تلویزیون دولتی چین که از طریق رسانه‌های محلی انجام می‌شد، را ممنوع کرده‌اند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در اعلامیه‌ای گفته است که از ۲۶ مارچ تاکنون هشت کارمند رسانه‌‌ای نیز توسط طالبان بازداشت و دو رسانه تعطیل شده‌اند.

این فدراسیون خواستار آزادی فوری روزنامه‌نگاران بازداشت‌شده و لغو تمام «محدودیت‌های خودسرانه» علیه رسانه‌های ملی و بین‌المللی شده است.

بر اساس یک نظرسنجی که توسط اتحادیه خبرنگاران افغانستان انجام شده است، پس از زمان روی‌کارآمدن طالبان در مجموع ۳۱۸ رسانه تعطیل شده‌اند. در حال حاضر، تنها ۳۰۵ سازمان از ۶۲۳ سازمان رسانه‌ای فعال هستند.

فدراسیون روزنامه‌نگاران می‌گوید که تحقیر روزنامه‌نگاران، کارکنان رسانه‌ها و سازمان‌های رسانه‌ای افغانستان از سوی طالبان عمیقا نگران‌کننده است. این نهاد گفته است که آزادی مطبوعات در افغانستان به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.