بازدید یک میلیون گردشگر از قشم در نوروز ۱۴۰۱

رییس کمیته گردشگری و اماکن تفریحی ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد قشم از بازدید یک میلیون و ۱۹ هزار نفری گردشگران فصل بهار از اماکن تفریحی و سیاحتی قشم در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

علیرضا امری‌کاظمی گفت: این شمار بازدید از اماکن تفریحی و سیاحتی جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب از روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا روز دهم فروردین ۱۴۰۱ انجام شده که ۷۶.۶ درصد از آنها مربوط به پنج سایت گردشگری حوزه محیط زیست است.

وی گفت: ژئوپارک با ۱۲۶ هزار و ۷۲۳ مورد بازدید ۱۲.۴ درصد از بازدیدها را به خود اختصاص داده و غرفه های صنایع دستی نیز ۶.۶ درصد از بازدیدها را شامل می‌شود.

رییس کمیته گردشگری و اماکن تفریحی ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد قشم گفت: ۲۷ هزار و ۱۳۱ نفر از میهمانان نوروزی میراث فرهنگی جزیره قشم نگین خلیج فارس را به نظاره نشسته‌اند.

امری‌کاظمی گفت: بیش از ۳۰ مرکز تفریحی دریایی، هوایی و سافاری جزیره قشم نیز لحظات خاطره‌انگیزی را در نوروز ۱۴۰۱ برای ۱۷ هزار و ۶۲۵ تَن از هموطنان رقم زدند.

وی گفت: جزایر ناز با استقبال ۴۸۰ هزار و ۵۰۰ نفر از مسافران و گردشگران پرمخاطب ترین سایت تفریحی سیاحتی قشم می باشد.

قشم این روزها میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی است.

مردم ایران زمین همه ساله با سفر به جزیره قشم به عنوان سرزمین زیبایی‌ها از شگفتی‌های عالم خلقت در قالب سایت‌های مهم گردشگری قشم همچون طولانی ترین غار نمکی جهان، دره ستاره‌ها، دره و تنگه چاهکوه، دره تندیس‌ها، موزه ژئوپارک، چاه‌های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت، جزایر ناز، سواحل زیبا، سایت تخم‌گذاری لاک پشت‌های پوزه عقابی، جنگل‌های دریایی حرا، خلیج دلفین‌های هنگام، غارهای خوربس، بام قشم و دهها پدیده دیگر زمین شناختی دیدن می‌کنند.

ارتباط با مردمان شریف و میهمان دوست جزیره قشم، استفاده از خانه‌های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری، بازدید از موزه لنج سازی گوران، استفاده از سواحل زیبا، خرید از بازارها و مجتمع‌های تجاری، استفاده از مدارس غواصی برای تماشای شگفتی‌های زیبای زیر آب، شنا در سواحل و بهره بردن از ورش‌های مختلف آبی به همراه خرید صنایع دستی بانوان هنرمند جزیره هم از دیگر امتیازات سفر به این جزیره شگفتی‌ها است.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پل بندرعباس به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می باشد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های طلایی و نقره ای و غروب منحصر به فرد به عنوان نگین خیج فارس شناخته می شود.

این جزیره زیبا با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۲۱:۳۴ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
سلام .قشم خیلی خوب بود ولی زیاد شلوغ بود