۲ سال پس از شیوع کرونا نوروز ۱۴۰۱ بیشترین آمار مسافرت‌ها و دیدو بازدید‌ها را ثبت کرد، اما رعایت نشدن شیوه نامه ها، نگرانی‌هایی به همراه دارد.

اندیمشک از ابتدای سال ۱۴۰۱ به علت موقعیت جغرافیایی خاص خود میزبان گردشگران نوروزی به این شهرستان بوده و تاکنون شاهد ورود چند صد هزار نفری مسافران بوده است.

مشاهدات خبرنگار ما نشان می‌دهد در مناطقی که در جهت اسکان گردشگران و مسافران نوروزی این شهرستان در نظر گرفته شده است میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مسافران پایین است.

مسافرانی که در قالب‌های مختلف از سراسر کشور به این شهرستان مسافرت می‌کنند در کنار یکدیگر نشسته و علاوه بر رعایت نکردن فاصله اجتماعی از زدن ماسک نیز خودداری می‌کنند.

یکی از این افراد در جواب به پرسش خبرنگار ما مبنی بر اینکه چرا شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، گفت: کرونا دیگر تمام شده است و برخی نیز بر این باور بودند که اصلا کرونا نه در گذشته و نه اکنون وجود نداشته که بخواهند از ماسک استفاده کنند.

عده‌ای دیگر نیز با درماندگی از رعایت نکردن همسفرانشان در طول مسیر به خبرنگار ما گفتند که «دیگر زدن ماسک تاثیری به حالشان نداشته و آن را امری ضروری نمی‌دانند.»

بعد از گذشت بیش از ۲ سال از ورود کرونا و درگیری جهانی با این بیماری و همچنین فوت بسیاری از مردم در دنیا در سراسر کشور انتظار می‌رفت مردم نسبت به این بیماری شناخت نسبی پیدا کرده باشند، اما جواب شهروندان ما گویای این موضوع نبود.

علی رغم اینکه مسافران نوروزی شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، اما مردم اندیمشک از بدو ورود مسافران نوروزی با برپایی موکب‌هایی در مقبره شهدای گمنام این شهرستان به صورت رایگان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از آن‌ها پذیرایی می‌کنند و همچنین زائرسرای این مجموعه به صورت شبانه روزی مهمانان را اسکان می‌دهد.

ورود چند صد هزار نفری مسافران نوروزی از سراسر کشور بدون رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و همچنین حضور بسیار کمرنگ کارشناسان محیط بهداشت و درمان شهرستان اندیمشک و نداشتن تدابیر لازم در محل اسکان این افراد، علاوه بر اینکه می‌تواند شیوع کرونا را در اندیمشک افزایش دهد، موجب می‌شود این افراد که به احتمال زیاد ناقل ویروس کرونا هستند بعد از اتمام تعطیلات و بازگشت از مسافرت، همه گیری جدیدی را در کشور رقم بزنند.

شبکه بهداشت و درمان شهرستان اندیمشک پاسخی به خبرنگار ما در خصوص اینکه چرا کارشناسان محیط شبکه بهداشت و درمان در محل اسکان مسافران نوروزی حضور نداشتند، نداد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ادیان
۱۳:۱۴ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
چه عجب یکی این مشکل رو دید