رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمان گفت: هم استانی‌ها می‌توانند برای رهاسازی ماهی‌های قرمز به اماکن تاریخی دارای حوضچه مراجعه کنند.

محمد‌مهدی افضلی به فرا رسیدن سیزده فروردین اشاره کرد و گفت: از هم استانی‌ها درخواست می‌شود از رها‌سازی ماهی قرمز در رودخانه‌ها، برکه‌ها و جوی‌های آب خودداری کنند.

او می‌گوید: هم استانی‌ها می‌توانند برای رها‌سازی‌ماهی‌های قرمز به اماکن تاریخی دارای حوضچه از قبیل حمام گنجعلیخان و یا کاروانسرای گنجعلیخان کرمان مراجعه کنند.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمان گفت: رهاسازی ماهی‌های قرمز در طبیعت آسیب‌های زیست محیطی در پی دارد و متاسفانه بسیاری از مردم در پایان تعطیلات نوروزی اقدام به رها‌سازی ماهی‌های قرمز در بستر رودخانه‌ها، برکه‌ها و جویبار‌ها می‌کنند.

او می‌گوید: در روز سیزده فروردین تمامی اماکن تاریخی و موزه‌ای به استثنا باغ شاهزاده ماهان باز است.

افضلی از عموم مردم و گردشگران خواست در این روز به محیط زیست و طبیعت احترام بگذارند و هنگام خروج از مناطق طبیعی و گردشگری از برجای گذاشتن زباله‌ها خودداری کنند.

او از آماده باش نیرو‌های یگان حفاظت ادارات میراث‌فرهنگی، منابع طبیعی و محیط زیست در روز سیزده فروردین خبر داد و گفت: در روز طبیعت انجام اقدامات لازم برای کاهش خسارات احتمالی به طبیعت و محیط زیست در دستور کار این یگان‌ها قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار