وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که امروز یک انبار سوخت در اوکراین را با موشک‌های دور برد مورد هدف قرار داده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیرو‌های مسلح این کشور صبح امروز با استفاده از تسلیحات هوایی و دریایی، انبار‌های بنزین و گازوئیل در «پالایشگاه نفت کرمنچوک» اوکراین را منهدم کردند و با استفاده از موشک‌های دور برد با دقت بالا، فرودگاه‌های نظامی «پولتاوا» و «دنیپروپتروفسک» اوکراین را از فعالیت خارج کردند.

به گزارش اسپوتنیک، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که پدافند هوایی روسیه ۲ فروند بالگرد Mi-۲۴ اوکراین و ۲۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرده است.

از آغاز حمله روسیه به اوکراین در مجموع ۱۲۴ فروند هواپیما و ۸۴ هلیکوپتر، ۳۸۱ پهپاد، ۱۸۸۲ دستگاه تانک و سایر خودرو‌های زرهی رزمی، ۲۰۳ سامانه راکت پرتاب چندگانه، ۷۸۶ خمپاره‌انداز و ۱۷۶۴ خودروی نظامی ویژه نیرو‌های مسلح اوکراین منهدم شده است.  

حمله روسیه به اوکراین وارد سی و هشتمین روز خود شده و مذاکرات آتش‌بس بین روسیه و اوکراین که تاکنون در چندین مرحله و در مکان‌های گوناگون برگزار شده نتیجه جدی و مثبتی نداشته است. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرده که مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه ادامه دارد. وزیر امور خارجه چین نیز اعلام کرد پکن از گفتگو‌های مستقیم بین مسکو و کی‌یف حمایت می‌کند و خواستار آتش‌بس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار