دبیر ستاد خدمات سفر استان همدان گفت: از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۲ فروردین‌ماه حدود ۷۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های استان بازدید کرده‌اند.

علی مالمیر گفت: در بین آمار بازدیدکنندگان جاذبه‌های استان همدان، جاذبه‌های تاریخی با بیش از ۳۲۷هزار مورد بازدید بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

او گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا ۱۲ فروردین ماه بیش از ۱۱۶ هزار مسافر در استان همدان اقامت داشته‌اند.

مالمیر گفت:  از این تعداد، ۱۶ هزار و ۲۷۱ نفر در هتل‌ها، سه هزار و ۴۹۹ نفر در مجتمع‌های گردشگری، دو هزار و ۹۹۵ نفر در مهمانپذیر‌ها و دو هزار و ۷۵ نفر در هتل آپارتمان‌ها اقامت داشته‌اند.

این مسئول گفت: همچنین دو هزار و ۶۳۲ نفر در اقامتگاه‌های بومگردی، ۲۵ هزار و ۷۹۶ نفر در خانه‌مسافر‌ها و ۱۳ هزار و ۸۷۷ نفر در اقامتگاه‌های موقت اسکان داشته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: در این ایام ۴۳ هزار و ۵۲۵ نفر در تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش و پنج هزار و ۱۴۳ نفر در سایر مراکز مقیم شده‌اند.

مالمیر گفت: در مدت یاد شده ۳۱۲ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر مسافرتی، رستوران‌ها، مراکز پذیرایی و بین‌راهی انجام شده، که ۵ فقره تذکر، ۷ فقره اخطار کتبی و ۷ فقره تشویقی صادر شده است.

دبیر ستاد خدمات سفر استان همدان در پایان گفت: غار علیصدر، کتیبه‌های گنجنامه، تپه عباس آباد، آرامگاه بوعلی، آرامگاه باباطاهر و تپه هگمتانه در صدر بازدید‌های علاقمندان به جاذبه‌های گردشگری استان قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.