فرخ‌زاده:

نهضت سرمایه‌گذاری گردشگری در استان راه‌اندازی شود

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: نهضت سرمایه‌گذاری باید در استان راه بیفتد و لازم است با تعامل بخش خصوصی در حوزه شهری و برون شهری اتفاقات خوبی رقم زده شود.

محمد فرخ زاده در آیین افتتاح مجتمع خدمات رفاهی گل دشت مهر بوانات به پیش بینی ورود قابل توجه مسافران نوروزی و برگزاری کارگروه‌های ۱۳ گانه ستاد هماهنگی تسهیلات نوروزی، اشاره کرد و گفت: با اتخاذ تدابیر و تمهیدات ضروری، اهتمام ویژه و تلاش مجدانه، خدمات مطلوبی به میهمانان نوروزی ارائه شد.

به گفته او، گردشگری سومین صنعت درآمدزا و صنعتی پاک محسوب می‌شود لذا در این راستا برای بهره‌وری بیشتر از این صنعت باید نگاه دانش‌بنیان به آن داشته باشیم.

معاون استاندار با تاکید بر جهت دهی اقتصاد استان از بخش کشاورزی به گردشگری به دلیل کمبود منابع آبی موجود، گفت: جمعیت ۱/۶ میلیارد نفری مسلمانان در بیش از ۱۰۰ کشور جهان و سرعت رشد جابجایی گردشگران مسلمان ایجاب می‌کند تا از ظرفیت‌های مناسب گردشگری حلال و اسلامی در جهت رشد گردشگری بهره ببریم.

معاون گردشگری استان ایجاد درآمد پایدار را عامل مهمی در توسعه روستا‌ها، کاهش مهاجرت و حاشیه نشینی در شهر‌ها دانست و گفت: روستا‌های ما صرفا ذخیره گاهی به جهت تولیدات کشاورزی نیست، به همین روی اگر روستائیان به سمت گردشگری روی آورند به طور یقین با این روش می‌توانند درآمد پایداری را برای خود و روستا به ارمغان آورند.

فرخ زاده ضمن تصریح تمرکز بر اتمام طرح‌های گردشگری نیمه تمام، متوقف شده در استان گفت: نهضت سرمایه‌گذاری باید در استان راه بیفتد و لازم است با تعامل بخش خصوصی در حوزه شهری و برون شهری اتفاقات خوبی رقم زده شود.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: با مدیریت منسجم و متمرکز و با اتکا بر ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و منابع موجود می‌توانیم تحرک مناسبی به خدمات گردشگری در سطح استان ببخشیم.

آیین افتتاح مجتمع خدمات رفاهی گل دشت مهر بوانات با حضور معاون هماهنگی گردشگری استان، نماینده آباده، خرم بید و بوانات در مجلس شورای اسلامی، سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مدیر عامل پخش فرآورده‌های نفتی و مدیر صندوق کارآفرینی امید و مسئولین شهرستان و عموم مردم برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار